جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سردبیر مجله آمریکایی مادر جونز در گفتگو با شبکه الجزیره انگلیسی گفت، خشونت با سلاح‌های گرم، معضلی بسیار پیچیده در جامعه آمریکا است، که به صِرف تصویب قوانین محدودکننده‌ی خرید و فروش سلاح‌های گرم در این کشور، نمی‌توان به آن پایان داد.

gun

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، مارک فولمان، سردبیر ارشد مجله مادِرجونز آمریکا، در گفتگوی اختصاصی با مجری این شبکه درباره تصویب قانون جدید محدودکننده‌ی حمل و همچنین خرید و فروش سلاح‌های گرم در کانتیکت [تصویب لایحه کنترل اسلحه در کنگره ایالت کانتیکت آمریکا] محل تیراندازی مرگبار ماه دسامبر در مدرسه سندی هوک گفت، این موضوع، تأثیر مثبتی بر مباحث در سراسر آمریکا در رابطه با کنترل خرید و فروش سلاح‌های گرم، خواهد گذاشت.

فولمان افزود، هرچند زمان برای جمع آوری داده‌های آماری در ایالت کانتیکت لازم است تا معلوم شود این قانون جدید چه تأثیری بر فعالیت‌های جنایتکارانه با استفاده از سلاح‌های گرم در این ایالت خواهد داشت، به نظر من شکی نیست که تصویب و اِجرای این قانون باعث کاهش خشونت با سلاح‌های گرم در این ایالت خواهد شد. علت این امر این است که بررسی دقیق‌تر سوابق متقاضیان خریداری سلاح‌های گرم، موجب خواهد شد که احتمال دستیابی افراد دارای سوء سابقه جنایی به سلاح‌های گرم در کانتیکت کاهش یابد.

بر اساس قوانین جدید ایالت کانتیکت، بانک اطلاعاتی جدیدی در اختیار مأموران اجرای قانون (پلیس این ایالت) قرار خواهد گرفت که حاوی فهرست اسامی تمامی کسانی است که پیشتر به استفاده از سلاح‌های گرم برای ارتکاب جنایات خشونت آمیز در دادگاه‌های آمریکا محکوم شده‌اند، خواهد بود.

فولمان افزود، تأثیر آن بخش از قوانین کانتیکت که تعداد گلوله‌های خشاب‌های تفنگ‌هایی را که به مردم معمولی فروخته می‌شود، به ده گلوله محدود کرده، بر کاهش جنایات در این ایالت، به این زودی‌ها مشخص نمی‌شود، زیرا تعداد زیادی از تفنگ‌ها با خشاب‌های بزرگ هم اکنون در دست شهروندان این ایالت وجود دارد، زیرا پیش از این، فروش این نوع سلاح‌ها به مردم عادی در کانتیکت ممنوع نبوده است.

مارک فولمان در خاتمه تأکید کرد، قاطع‌تر و سخت تر کردن قوانین مربوط به کنترل خرید و فروش سلاح‌های گرم، به تنهایی، قادر نخواهد بود به خشونت‌ها با سلاح‌های گرم پایان دهد، زیرا این معضلی بسیار پیچیده است، اما به نظر من با گذشت زمان، تصویب چنین قوانینی، احتمالاً نتایجی (مثبت) ببار خواهد آورد.

کد خبر 207379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز