گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: گروهی از جانبازان بازنشسته فرهنگی با انتقاد از پرداخت نشدن هزینه‌های درمان اعلام کردند که آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی هیچ کدام حاضر به پرداخت این هزینه‌ها نیستند.

یکی از جانبازان بازنشسته فرهنگی در این‌باره به همشهری گفت: ما اکنون سرگردان و بلاتکلیف هستیم و با وجود نامه‌نگاری‌های مختلف به مجلس و وزیر آموزش و پرورش هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم و همچنان هزینه‌های درمان را از جیب خودمان می‌پردازیم.

او با اشاره به افزایش هزینه‌های درمان اظهار کرد: دیگر توان تقبل این هزینه‌ها را نداریم و با مستمری بازنشستگی نمی‌توانیم هزینه‌های درمان را از جیب خودمان بپردازیم.جانباز بازنشسته فرهنگی گفت: پرسش ما از مسئولان این است که منظور از دستگاه اجرایی مربوطه دستگاهی است که جانباز در آن شاغل بوده است (وزارت آموزش و پرورش) یا صندوق بازنشستگی کشوری که هم‌اکنون حقوق جانبازان و ایثارگران بازنشسته را می‌پردازد. او با انتقاد از اینکه هم‌اکنون صندوق بازنشستگی و وزارت آموزش و پرورش این موضوع را به دیگری ارجاع می‌دهند و هیچ کدام حاضر به پرداخت هزینه‌های درمان جانبازان بازنشسته نیستند، افزود: در این‌باره سال 91با مسئولان ازجمله با وزیر آموزش و پرورش مکاتبه کردیم اما تا این لحظه پاسخی دریافت نشده است.

یکی دیگر از جانبازان بازنشسته فرهنگی می‌گوید: در مقام حرف و شعار همه مسئولان آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی همگی خود را خادم جانبازان و ایثارگران معرفی می‌کنند اما در عمل چنین چیزی مشاهده نمی‌شود و با وجود گذشت بیش از دو سال از تصویب اصلاحیه بند ب ماده 44و افزودن واژه جانبازان بازنشسته به آن و ابلاغ آن برای اجرا، آموزش و پرورش از هرگونه همکاری و مساعدت در زمینه اجرای آن با جانبازان بازنشسته و خانواده‌های آنان خودداری می‌کند.

او با اشاره به قانون اصلاح بند ب ماده 44قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه افزود: در این بند آمده 100 درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و بازنشسته و افرادتحت تکفل آنها بر عهده دستگاه اجرایی است که در تعیین دستگاه اجرایی تفسیر به رأی می‌شود و آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی هر کدام دیگری را مصداق دستگاه اجرایی می‌دانند. او با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که طبق اصلاحیه تبصره بند ب ماده 44موضوع مصوبه شماره 26437.581مورخ 90.6.7مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف کرده که اعتبار مربوطه را در اختیار صندوق‌های بازنشستگی قرار دهد، ‌بر این اساس هرگونه پرداخت هزینه‌های درمانی جانبازان برعهده سازمان بازنشستگی کشوری است.

جانباز دیگری نیز در تماس تلفنی با همشهری گفت: برای دریافت هزینه‌های درمان به صندوق بازنشستگی و آموزش و پرورش مراجعه کردم که مسئولان مربوطه گفتند بودجه نداریم و هر دستگاهی دیگری را موطف به پرداخت معرفی می‌کند. یک جانباز بازنشسته نیز با بیان اینکه طبق ماده 44قانون برنامه پنجساله توسعه پرداخت100درصد هزینه درمانی ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان بر عهده دستگاه اجرایی است، ولی در مراجعه به آموزش و پرورش می‌گویند پرداخت هزینه درمانی ایثارگران بازنشسته بر عهده آموزش و پرورش نیست.

وعده‌ سرخرمن

وزیر آموزش و پرورش مرداد‌ماه 91در جمع خبرنگاران اعلام کرد: بیمه فرهنگیان جانباز بازنشسته طی 33سال گذشته برعهده بنیاد شهید بوده است و از چند‌ماه گذشته برعهده دستگاه‌های اجرایی گذاشته شده است.حاجی‌بابایی گفت: با توجه به این وظیفه جدید، نه‌تنها وزارت آموزش و پرورش بلکه اکثر وزارتخانه‌ها، با نوعی کندی کار روبه‌رو هستند و این در حالی است که هیچ‌کس منکر خدمات رسانی به این عزیزان نیست و ما آمادگی داریم هر کار لازم را برای این قشر ارزشمند با کمال میل انجام دهیم. برای جانبازان بازنشسته فرهنگی تفاوتی نمی‌کند که هزینه‌های درمان‌شان را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند یا صندوق بازنشستگی کشوری، مهم پایان سرگردانی و بلاتکلیفی آنهاست.

کد خبر 208260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز