یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

گروه سیاسی: دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور در خبرگزاری مهر به تحلیل مواضع آینده اسرائیل در قبال فلسطین و لبنان، دلایل حمایت‌های آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی، نقد نقاط ضعف و قوت دولت نهم و تشریح مسائل مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران و وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات هشتم پرداخت.

سید علی اکبر محتشمی پور گفت: طرح خاورمیانه بزرگ برای جا انداختن اسرائیل در جسم خاورمیانه است و به اعتقاد بنده، آمریکا با مطرح کردن خاورمیانه بزرگ دو هدف را دنبال می کند؛ یکی سلطه سیاسی و دیگری تسلط بر انرژی و نفت در خاورمیانه.

وی یکی دیگر از اهداف مهم طرح خاورمیانه بزرگ را تضمین حیات اسرائیل عنوان کرد و اظهار داشت: اصولا رژیم ساختگی و اشغالگر اسرائیل منافع و مصالح مشترکی با آمریکا و دنیای غرب دارد و وجود این رژیم تضمین کننده منافع غرب و آمریکاست.

 این فعال سیاسی همچنین از آغاز برنامه‌ریزی‌های اسرائیل و آمریکا برای انجام تهاجم گسترده نظامی گسترده به لبنان و سوریه خبر داد و اظهار داشت: پیش بینی و اطلاعاتی وجود دارد که اسرائیلی‌ها برای جبران شکست مفتضحانه‌ای که در جنگ 33روزه داشتند به دنبال این هستند که یک حمله گسترده ای به لبنان و سوریه داشته باشند.

محتشمی‌پور در نقد عمکرد دولت نهم گفت: من شخصا مطلق گرا نیستم و معتقدم که انسانها معصوم نیستند و نقاط ضعف و قوت در هر دولتی وجود دارد، ممکن است یک دولت در زمینه‌هایی ضعیف عمل کند و در زمینه‌هایی قوی. دولت نهم در مسائل اقتصادی و سیاسی، طرح‌ها و برنامه‌هایی داشته، که در عرصه خارجی ما تا حدود زیادی در رابطه با برخی کشورها و جامعه جهانی دچار چالش شدیم، اما در رابطه با کشورهای اسلامی و ملت‌های این کشورها، احساس می شود که پیشرفت داشته ایم و محبوبیت بیشتری از گذشته حاصل شده است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در ادامه با بیان اینکه ما در پرونده هسته ای به یک اجماع بین‌المللی زیر فشار آمریکا مبتلا شده ایم گفت: ما در این دو سال جهشی را در جهت غنی سازی اورانیوم و رسیدن به یک مرحله حساس و استراتژیک برای هسته ای شدن انجام دادیم و در مقابل فشار غیر قابل وصف سیاسی، نظامی و اقتصادی دنیای استکبار، ملت ایران امروز با سربلندی می‌تواند افتخار کند که به غنی سازی صنعتی رسیده که علیرغم مخالفت‌ها و برخی خسارت‌های مادی که ممکن است تا حالا دیده باشیم و از این به بعد هم ببینیم به دستاورد بزرگی برای کشور رسیده‌ایم. من این پیشرفت هسته ای ایران را مدیون ژرف نگری، شجاعت و تصمیم گیری شخص مقام معظم رهبری می‌دانم.

این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در رابطه با وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم گفت: اصلاح طلبان اگر بخواهند موفق بشوند باید اشکالات گذشته خود را بازخوانی کنند و برای فعالیت و برنامه‌های آینده خود چارچوبی تبیین و همگی این میثاق را امضا کنند.

محتشمی‌پور ادامه داد: ما در جبهه اصلاحات حدود 20 گروه و حزب داریم که این گروهها و احزاب‌ها دارای اساسنامه‌ها و مرامنامه‌های متفاوتی هستند، نمی‌شود که ما در جهبه اصلاحات مبتلا به یک ملوک‌الطوایفی باشیم که هر کسی در یک جزیره خاص خودش بخواهد عمل بکند.

کد خبر 20773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز