شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

در مقوله باغبانی نیز افراد دودسته‌اند، به گروه نخست فقط می‌گویند باز تو دسته گل به آب دادی و در مقابل به گروه دوم می‌گویند بابا گل‌کاشتی.

باغباتی

اگر می‌خواهید در گروه دوم جا داشته باشید بهتر است از ایده‌های بی‌مانند باغبانی و خلق جلوه‌های زیبا با وسایل از کار افتاده و دم‌دستی بهره ببرید. به این وسیله باغچه‌ای زیبا یا حتی بخشی از طبیعت را در خانه و محل کار خواهید داشت. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌‌کنیم.

بهره بردن از شیشه‌های رنگی و حباب‌ها به‌عنوان گلدان یکی از ایده‌های ناب در مقوله باغبانی است. کاربلد‌ها داخل این حباب‌ها و شیشه‌های رنگی انواع کاکتوس می‌کارند اما بخش مهم ماجرا این است که شیشه‌های یاد‌شده را به‌صورت آویز استفاده کنید تا افزون بر خود برای هر بیننده‌ دیگری نیز فضا و منظره‌ چشم‌نواز متفاوتی خلق کنید.اگر یک دوچرخه قدیمی و از کار افتاده در خانه یا محل کار دارید درنگ نکنید. گل‌ها و گیاهانی که به تنه دوچرخه پیچیده و بالا می‌روند یا حتی کنار آن خودنمایی می‌کنند ترکیب دلپذیر دیگری است که از آن نباید غافل بود. این دوچرخه ساکن می‌تواند بخش زیباپسند ذهن را حسابی به حرکت وا دارد.

برای یک باغبان ایده‌پرداز، نردبان چوبی و حتی نوع پوسیده‌ آن خوب است زیرا کهنگی چوب آن همان نقش دوچرخه قدیمی را به نوع دیگری بازی می‌کند و همنشین مناسبی برای گل‌ها و گیاهان می‌شود.در مورد تنگ‌ ماهی نیز در وهله نخست امیدواریم ماهی تزیینی نخریده باشید اما اگر خریدید به‌طور حتم پس از آزاد کردن آنها در استخر‌های پیشنهادی شهرداری از تنگ‌های خالی آنها نهایت بهره را ببرید. یک تنگ دهن‌گشاد به قول معروف جان می‌دهد برای اینکه این بار نیز به شما بگویند بابا گل کاشتی. کمی خاک و چند گل و گیاه مناسب برای پرورش داخل تنگ‌ماهی یک ایده بی‌مانند باغبانی دیگر است.

برخلاف سرقت ادبی یا سرقت خودرو و دیگر شکل‌های آن، سرقت ایده‌های باغبانی یکی از هنر‌های باغبان‌های جویای ایده‌های نو است. بنابراین به محض مشاهده یک ایده جدید باغبانی حتی در منزل باجناق گرامی، بدون رودربایستی آن‌را سرقت کنید و خود نیز از آن بهره ببرید.

کد خبر 207651
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز