شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آناناس‌های جهان شاید همگی یک‌شکل و یک طعم باشند،‌اما نوعی از این میوه‌های گرمسیری در جهان وجود دارد که هرکسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد.

آناناس

به گزارش میل‌آنلاین،‌ متخصصان باغبانی در بریتانیا با استفاده از تکینیکی برای خلق آب‌و هوای گرمسیری درون یک گلخانه موفق به پرورش دادن آناناس در آب‌و‌هوای غیر گرمسیری شده‌اند. این درخت آناناس به مدت دوسال با استفاده از تکنیکی به نام تکنیک سنتی باغبانی ویکتوریایی در باغ هلیگان در کرونوال بریتانیا درحال پرورش یافتن و رشد بوده‌است.

این باغ از قرن نوزدهم به این شیوه درحال پرورش آناناس در شرایط آب‌و هوایی شبیه‌سازی بوده است و در آن دوران محصولات خود را برای تزئین میزهای شام به خانواده‌های ثروتمند عصر ویکتوریا اجاره می‌داده‌است!

باغبانان برای رشد دادن این گیاه با استفاده از 30 تن کود اسب،‌اوره و پشته‌هایی از نی موفق به خلق شرایط آب‌و‌هوایی گرمسیری در گلخانه‌ای می‌شوند. اکنون یکی از آناناس‌های پرورش داده شده به این سبک رسیده و آماده چیده شدن است، اما مشکل این‌جا است که باغبانان بر اساس نادر بودن،‌ هزینه‌های مورد نیاز برای پرورش دادن و موقعیت متفاوتی که این میوه در آن پرورش داده شده قیمت 10 هزار پوند را برای آن تعیین کرده‌اند!

آناناس

با وجود قیمت بالایی که برای این آناناس درنظر گرفته شده‌است،‌قرار نیست این میوه به فروش برسد،‌بلکه قرار است چیده شده و در میان کارکنان باغ تقسیم شود.

آناناس‌ها اولین‌بار در سال 1493 توسط کریستوف کلمب از جزیره گوادلوپ در کارائیب به اروپا وارد شدند و به دلیل شباهتی که به مخروط درخت کاج (Pine Cone) داشتند آناناس (Pine Apple) نامیده شدند. این میوه در قرن 18 میلادی ارزشی برابر پنج‌هزار پوند امروز را داشت و به سمبلی از تمول تبدیل شده‌بود.

کد خبر 195179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز