یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثابت ماندن بودجه نشر و مطبوعات توسط دولت خبر داد و ابراز امیدواری کرد نمایندگان این بودجه را افزایش دهند.

 به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از ایسنا سیدمحمد حسینی با اشاره به کاهش بودجه‌ی نشر در سال جاری یادآور شد: بودجه‌ی نشر چند سالی است که افزایش پیدا نکرده است، در حالی که این بخش بسیار مهم است. اگر این بودجه افزایش پیدا کند، ما می‌توانیم خرید کتاب از ناشران و همچنین یارانه‌ی مطبوعات را افزایش دهیم؛ اما در هر صورت وقتی بودجه از دولت تقدیم مجلس می‌شود، دیگر وزارتخانه‌ها نمی‌توانند هیچ دخالتی داشته باشند و فقط می‌توانند مواردی را پیشنهاد دهند.

او افزود: اکنون شنیده‌ام که نمایندگان به دنبال این هستند که از محل صندوق توسعه تسهیلاتی به صنعت‌گران‌، گردشگران و ... اختصاص دهند. چه خوب بود که از این محل سهمی هم به نشر،‌ سینماگران‌ و خبرنگاران‌ اختصاص پیدا کند، چرا که این‌ها فعالیت مهمی را برعهده دارند و کارآفرین هستند.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی کاهش بودجه‌ی فرهنگ در سال جاری خاطرنشان کرد: باید منتظر باشیم ببینیم در مجلس چه تصمیمی گرفته می‌شود. امیدواریم نمایندگان محترم توجه جدی به بحث فرهنگ داشته باشند. اکنون در سفرهای استانی نمایندگان درخواست همکاری‌های فرهنگی زیاد و خوبی دارند که با بودجه‌ی فعلی امکان‌پذیر نیست و امیدواریم این بودجه بهبود پیدا کند.

به گزارش همشهری آنلاین پیش از این دکتر علی لاریجانی در هنگام افتتاح باغ کتاب به دست اندرکاران فرهنگ وعده داد که به کمسیون تلفیق بودجه توصیه می‌کند تا بودجه بخش کتاب و نشر و مطبوعات را اضافه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفته بود که بودجه ارائه شده برای بخش کتاب و مطبوعات و نشر 110 میلیارد تومان است و انتظار تصویب آن از سوی مجلس را دارد.

more

 سخنان رئیس مجلس درباره حمایت ویژه از نشر در بودجه سال 92

مشخص نیست که سخنان تازه وزیر ارشاد درباره کم شدن از همین رقم پیشنهادی است یا او انتظار دیگری از بودجه مصوب سال 92 در بخش نشر و مطبوعات و کتاب دارد.

کد خبر 207619

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز