همشهری آنلاین: روسیه در واکنش به سیاست های توسعه طلبانه آمریکا در سطح جهانی، رزمایش هوایی راهبردی با شرکت بمب افکن های دورپرواز برگزار کرد.

روسیه در پاسخ به آمریکا رزمایش هوایی راهبردی برگزار کرد

به گزارش ایرنا به نقل از اطلاعیه روز شنبه وزارت دفاع روسیه، این رزمایش پنجشنبه گذشته آغاز و بامداد روز شنبه پایان یافت.

اطلاعیه وزارت دفاع روسیه حاکی است: رزمایش هوایی بمب افکن های دورپرواز روسیه بر فراز مناطق شمالی و یخبندان این کشور و حریم هوایی اقیانوس منجمد شمالی برگزار و در آن بمب افکن های دورپرواز ˈتوپولف-160ˈ و ˈتوپولف-95ˈ به انجام انواع تمرینات هوایی پرداختند.

بنا بر اطلاعیه، بمب افکن های دورپرواز در این رزمایش سه روزه بیش از یک شبانه روز بدون فرود آمدن مرزهای شمالی روسیه را در نوردیده و چندین فروند موشک بالدار پرتاب کردند که به اهداف فرضی در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور این کشور اصابت کرد.

در این رزمایش چهار فروند بمب افکن های راهبردی ˈتوپولف-160ˈ و ˈتوپولف-95ˈ و حدود 10 فروند بمب افکن های ˈتوپولف-22 ام.3ˈ و هواپیماهای سوخت گیری ˈایلیوشین-78ˈ ، هواپیماهای تجسسی ˈآنتونف-50ˈ و جنگنده های ˈسوخو-25ˈ و ˈمیگ-31ˈ شرکت داشتند.

مسکو از سال 2003 هر دو سال یک بار رزمایش هوایی راهبردی برگزار می کند.

این رزمایش در مقابله با توسعه طلبی های آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برگزار می شود و در جریان آن بمب افکن های دورپرواز روسی همچون ˈتوپولف-160ˈ که مجهز به 12 فروند موشک بالدار می باشند، در پهنه وسیعی از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس به پرواز در می آیند.

بمب افکن های دورپرواز روسیه یادگار دوران جنگ سرد محسوب می شوند که در دوران کمونیسم به عنوان واکنش به تهدیدهای جبهه غرب به ویژه آمریکا عمل می کردند.

بمب افکن های غول پیکر روسی از ویژگی قاره پیمایی برخوردار هستند و می توانند اهدافی را در فاصله های چند هزار کیلومتری بمباران کنند.

کد خبر 207578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز