پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فعال امریکایی خواستار پس گرفتن جایزه صلح نوبل از باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا شده است.

وارد ریلی، عضو کمیته کهنه سربازان جنگ عراق مخالف جنگ، در گفت و گو با بخش امریکای پرس تی وی گفت، از آن جایی که اوباما نتوانسته است به مانند رئیس جمهوری صلح طلب عمل کند بنابر این شایسته دریافت جایزه صلح نوبل نیست و این جایزه باید از وی پس گرفته شود.

ریلی افزود،« هیچی دلیلی در دنیا وجود ندارد که به اوباما جایزه صلح اعطا شود.»

این فعال صلح امریکایی یادآور شد،؛ « اوباما باهدف تهدید کره شمالی به جنگ، از بمب افکن‌های گریز بی ۲ در مرز این کشور استفاده کرده است.. دائما علیه ایران تبلیغات به راه می‌اندازد و اوباما بخشی از آن است.»

روز سه شنبه، گروهی از فعالان موسوم به « روتز اکشن» ، با پر کردن یک درخواست اینترنتی، خواهان پس گرفتن جایزه صلح نوبل ۲۰۰۹ از باراک اوباما شدند.

وارد ریلی یادآور شد،« تصور می‌کنم کمیته نوبل این جایزه صلح را به این امید به وی داد که او صلح آمیز عمل کند ،امیدی که نقش بر آب شد. این جایزه زمانی به وی اعطا شد که او قدرت را به دست گرفت و در عمل هیچ اقدامی انجام نداده بود. و اشکار است که او ناکام بوده است .وی به عنوان رئیس جمهوری کارهایی انجام داده که غیر صلح آمیز بوده است. بر شمار حملات هواپیماهای بدون سرنشین در چهار یا پنج کشور افزوده و تعداد نیروهای امریکایی و اشغال را در افغانستان گسترش داده است. در داخل کشور نیز جاسوسی از شهروندان را گسترده‌تر کرده است.»

این فعال در پایان نتیجه گیری کرد،« البته کمیته نوبل پیشتر نیز به جنایتکاران جنگ،جایزه اعطا کرده است. هنری کسینجر از جمله مواردی است که به یاد دارم . به نظرم راهکار خوب و مناسبی است که به دنیا گفته شود وی دیگر لیاقت داشتن جایزه صلح نوبل را ندارد.»

کد خبر 207285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز