پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: شک نداریم که عده ای سودجو در تامین مایحتاج مردم اخلال می‌کنند بر همین اساس پیشنهاد افزایش میزان مجازات‌ها را به مجلس شورای اسلامی ارائه داده‌ایم.

یدالله ملکی روز چهارشنبه چهارد هم فروردین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگر این پیشنهادها در مجلس تصویب شود شاهد تاثیر آن در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: برخی مجازات‌های تعیین شده، بازدارنده و شدید نیست بنابراین سودجویان مرتکب تخلف می‌شوند.

ملکی گفت: قانون این اجازه را به تعزیرات حکومتی داده است تا واحدهایی را که تخلف خود را تکرار می‌کنند و در اثر مجازات متنبه نمی‌شوند، با نصب پارچه بر سر در مغازه نسبت به پلمپ آنها اقدام کند.

وی گفت:در بحث احتکار، قانون این اجازه را داده است تا اسم شخص محتکر در رسانه‌ها بعنوان متخلف محتکر به مردم معرفی شود لذا متناسب با تکرار تخلف، مجازات‌ها نیز تشدید خواهد شد.

ملکی بیان کرد: در برخی مجازات‌های فعلی، اثرگذاری لازم دیده نشده است که امیدواریم هرچه زودتر مجلس نسبت به اصلاح قوانین اقدام کند.

وی اظهار کرد: مجازات‌های تعیین شده تعزیرات حکومتی اثرگذاری لازم را دارد و تنها عده ای قلیل هستند که مرتکب تخلف می شوند که برای آنها نیز افزایش مجازات‌ها پیش بینی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: مردم هم باید همکاری لازم را با تعزیرات حکومتی داشته باشند و تخلفات را گزارش دهند تا در یک ارتباط چند سویه شاهد کاهش چشمگیر تخلفات در جامعه باشیم.

کد خبر 207245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز