گروه اقتصادی: افزایش بی‌رویه قیمت برخی مواد غذایی موجب شده تا مسئولان از تشدید طرح‌های نظارتی و برخورد با متخلفین خبر دهند.

فروشگاه

معاون حقوقی و ارجاع تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: از ابتدای بهمن‌ و همزمان با آغاز فعالیت گشت‌های ویژه نوروزی 40واحد متخلف پلمب و از روز گذشته نیز گشت‌های ویژه‌‌ای برای کنترل بازار عرضه و توزیع مرغ و گوشت قرمز آغاز شده است. بزرگمهر صادقی نیچ‌کوهی با بیان اینکه روزانه حداقل200 و حداکثر یک‌هزار واحد صنفی مورد بازرسی قرار می‌گیرند، افزود:

بیشترین تخلف صورت‌گرفته مربوط به عدم اعلام موجودی از سوی آهن‌فروشان بود که بعد از رسیدگی‌ها و تشکیل پرونده، آهن‌های موجود در انبارها در شبکه توزیع شد. همچنین فروش چای تقلبی هم جزو بیشترین موارد تخلفی است.صادقی نیچ‌کوهی بیشترین‌ گرانفروشی را در حوزه پوشاک، مرغ و گوشت قرمز دانست و از استقرار گشت‌های ویژه برای کنترل بازار گوشت قرمز و مرغ از روز گذشته خبر داد.

تشدید بازرسی اصناف

همچنین مدیر بازرسی و نظارت شورای اصناف کشور از آغاز طرح تشدید بازرسی اصناف در سراسر کشور از روز گذشته خبر داد و گفت: بازرسان اصناف و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به محض اعلام شکایت مردم در محل حضور‌می‌یابند و به‌طور حتم به شکایت اعلام شده رسیدگی می‌شود.رضا کرمی از مردم خواست درصورت مشاهده تخلف برخی صنوف، مراتب را به بازرسان اصناف و شماره تلفن 124 که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی شده، اطلاع دهند.

کد خبر 160216
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز