همشهری آنلاین: قیمت انواع مواد خوراکی به علت بالارفتن تورم در ژاپن، در این کشور افزایش یافت.

japan

به گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، از امروز سال نو مالی در ژاپن آغاز می‌شود. با فرارسیدن اول آوریل، هرساله دولت ژاپن در بخشی از سیاست‌های مالی و اقتصادی خود تغییراتی بوجود می‌آورد و برخی از قیمت‌ها نیز در این کشور تغییر می‌یابد.

باتوجه به اوضاع مالی و اقتصادی حاکم بر ژاپن، قیمت مواد غذایی و سوخت در سال مالی جدید ژاپن افزایش می‌یابد و شرایط برای مصرف کنندگان ژاپنی سخت‌تر می‌شود.

شرکت‌های بزرگ تولید کننده روغن خانگی، قیمتهای خود را از امروز در ژاپن افزایش می‌دهند. این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند افزایش هزینه‌های مربوط به واردات مواد خام به علت کاهش ارزش ین و خشکسالی در آمریکا و کاهش میزان مواد خام صادراتی از این کشور به آمریکا، یکی از علل افزایش قیمت روغن در ژاپن است.

بر اساس این طرح جدید، قیمت روغن در ژاپن بین ده تا بیست درصد افزایش پیدا می‌کند. قیمت گندم نیز در ژاپن افزایش پیدا می‌کند. به صورت متوسط گندم‌های وارداتی از استرالیا و آمریکا که در ژاپن عرضه می‌شود ده درصد افزایش پیدا می‌کند.

بی‌تردید، این اقدام بر قیمت خرده فروشی نان و محصولات مرتبط با آن افزایش می‌یابد. هزینه برق نیز از امروز در ژاپن افزایش پیدا می‌کند. میزان متوسط افزایش هزینه برق در ژاپن، ده درصد است. علت اصلی این مسئله نیز بالارفتن هزینه سوخت برای نیروگاه‌های حرارتی است زیرا اکثر نیروگاههای هسته‌ای ژاپن پس از سونامی و زمین لرزه و فاجعه هسته‌ای در نیروگاه اتمی فوکوشیمای ژاپن در ماه مارس سال گذشته، در تعطیلی به سر می‌برد.

کد خبر 206954
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز