همشهری آنلاین: مقامات محلی پاکستان گزارش دادند: مهاجمان ناشناس روز دوشنبه با تیراندازی به سوی پنج تانکر سوخت متعلق به نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو )، این خودروها را در ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان به آتش کشیدند.

پاکستان

به گزاش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، مقامات امنیتی ایالت بلوچستان پاکستان گفتند: مهاجمان ناشناس در بخش ˈکمبیریˈ از منطقه ˈبولانˈ این ایالت به پنج خودروی تدارکاتی متعلق به نیروهای ناتو که به سمت مرز افغانستان در حرکت بودند، آتش گشودند. در این حادثه رانندگان این تانکرها از حادثه آتش سوزی نجات پیدا کردند.

این مقامات افزودند: مهاجمان پس از به آتش کشیدن این تانکرها به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

نیروهای پلیس و سپاه مرزی پاکستان با حضور در محل حادثه، منطقه را تحت کنترل گرفتند و تلاش می کنند عوامل این حادثه را بازداشت کنند .

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته، اما مقامات پاکستان شبه نظامیان ˈطالبانˈ را برای انجام چنین اقداماتی سرزنش می کنند.

همواره تانکرهای سوخت رسان متعلق به نیروهای ناتو در مناطق شمال غربی پاکستان مورد حمله مهاجمان ناشناس قرار می گیرد.

مسیر عبور تانکرهای سوخت ناتو و کامیون‌ها که حامل تجهیزات برای این نیروها در افغانستان است، هفت ماه بود در اعتراض به کشته شدن 24 سرباز پاکستانی در جریان حملات هوایی آمریکا به یک پاسگاه مرزی این کشور، بسته شده بود.

دولت پاکستان در تاریخ 3 ژوئیه 2012 (13تیر سال گذشته) درپی عذرخواهی رسمی ˈهیلاری کلینتونˈ وزیر وقت خارجه آمریکا به خاطر کشته شدن نظامیان پاکستانی، اقدام به بازگشایی مسیر عبور کاروان‌های ناتو کرد.

کد خبر 206932
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز