همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی پاکستان، ۱۴ شبه‌نظامی طرفدار طالبان را در مناطق قبیله‌ای شمال غرب پاکستان و در نزیدیک مرز افغانستان کشته‌ا‌ند.

پاکستان

به گزارش شبکه پرس تی وی، شبکه تلویزیونی دنیا وابسته به دولت پاکستان به نقل از مقامات امنیتی گزارش داد که در عملیات روز جمعه در دره"تیره" در منطقه خیبر، همچنین چهار سرباز پاکستانی کشته و پنج نفر دیگر مجروح شدند.

این مقامات خواستند که نامشان فاش نشود، چرا که آن‌ها حق داشتند که با خبرنگاران گفتگو کنند.

از هفتم اکتبر ۲۰۰۱ که جنگ به رهبری امریکا علیه افغانستان آغاز شده است، هزاران نفر از مردم پاکستان، زندگی خود را در بمباران‌ها و دیگر حملات شبه‌نظامیان از دست داده‌اند. این تهاجم منجر به حذف طالبان از قدرت شد، ولی با وجود حضور بیش از صدهزار نیروی نظامی خارجی به رهبری امریکا در این کشور، ناامنی در سراسر این کشور با شدت هر چه تمامتر ادامه دارد.

در سال گذشته، پس از کشته شدن ۱۳ سرباز پاکستانی در مرزهای بین افغانستان و پاکستان، اسلام‌آباد، نیروهای اشغالگر افغانستان در ائتلاف ناتو به رهبری امریکا را به ناتوانی در اتخاذ اقدام لازم برای از بین بردن پناهگاه‌های امن شبه‌نظامیان در داخل پاکستان متهم کرد.

به گفته یک مقام نظامی پاکستان، بیش از صد شبه‌نظامی پاکستان در ولایت کونار افغانستان مستقر هستند و در تاریخ ۲۴ ژوئن به یک گشت نظامی در داخل خاک پاکستان حمله کرده‌اند. در این حملات ۱۴ متجاوز و شش سرباز پاکستانی کشته شده‌اند و افراط گرایان، هفت سرباز دیگر را نیز پس از ربوده شدن سربریدند.

کد خبر 207620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز