همشهری آنلاین: هزاران نفر از مسلمانان شیعه با برگزاری تظاهرات در شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان، کشتار شیعیان در این کشور را محکوم کرده‌اند.

پاکستان

به گزارش شبکه پرس تی وی، تظاهر کنندگان روز جمعه (۱۶ فروردین) شعارهایی بر ضد دولت پاکستان سر دادند و نیروهای امنیتی این کشور را به علت ناتوانی در تامین امنیت شیعیان مورد انتقاد قرار دادند.

آن‌ها همچنین سیاست عربستان سعودی در تامین مالی گروه‌های افراطی که به اقدامات خشونت آمیز بر ضد مسلمانان پاکستان دست می‌زنند را نیز تقبیح کردند.

معترضان علاوه بر این از دولت خواستند بر ضد نیروهایی که در کشتارهای فرقه‌ای دست دارند اقدام فوری اتخاذ کنند و تاکید کردند درصورتی که عدالت اجرا نشود تظاهرات‌های بیشتری برگزار می‌کنند.

این راه‌پیمایی اعتراضی از سوی «کمیته عمل همه شیعیان پاکستان» سازماندهی شده بود.

خشونت بر ضد مسلمانان شیعه در پاکستان در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یک محله شیعه نشین در کراچی در تاریخ ۳ مارس دست‌کم ۴۸ کشته و ۱۵۰ زخمی به جا گذاشت.

گروه تروریستی ضد شیعی لشگر جنگوی مسئولیت این دو انفجار در کویته را به عهده گرفت.

رحمان ملک، وزیر کشور سابق پاکستان پس از این حادثه اعلام کرد گروه تروریستی ضد شیعی لشگر جنگوی بمب‌گذاری کراچی را اجرا کرد.

یک حمله بمب‌گذاری ۱۶ فوریه مسلمانان شیعه را در بازار اصلی شهر کویته در جنوب غرب پاکستان هدف قرار داد و دست‌کم ۹۰ کشته از جمله تعدادی زن و کودک و ۲۰۰ مجروح به جا گذاشت. طبق اعلام پلیس، اغلب قربانیان این حادثه از شیعیان هزاره بودند.

در پی وقوع این حوادث تروریستی در کویته، تظاهرات‌های گسترده‌ای در محکومیت اقدامات خشونت‌آمیز بر ضد مسلمانان شیعه در سراسر پاکستان برگزار شد.

دو انفجار بمب در یک سالن شلوغ بیلیارد در کویته، پایتخت ایالت بلوچستان در ۱۰ ژانویه نیز به کشته شدن بیش از ۹۰ نفر که اغلب شیعه بودند انجامید.

گروه تروریستی ضد شیعی لشگر جنگوی مسئولیت این دو انفجار در کویته را به عهده گرفت.

کد خبر 207535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز