شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: برگزاری سمپوزیوم و دوسالانه مجسمه‌سازی سال 91 را برای هنرمندان مجسمه‌ساز به سالی پربار مبدل کرد.

statue

به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین، برگزاری سومین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران و چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی از جمله اتفاقات مهم حوزه مجسمه‌سازی در سال 91 به شمار می‌آید. سالی که به گفته بسیاری از هنرمندان مجسمه‌ساز سال پرکاری برای هنرمندان به شمار می‌رفت.

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران از 27 شهریور، با حضور 31 هنرمند در باغ موزه قصر برگزار شد. در این دوره از سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران که با حضور هشت هنرمند خارجی، 12هنرمند ایرانی و 11دانشجوی مجسمه‌سازی در باغ‌موزه قصر تهران برگزار شد، هنرمندان در مدت زمان 20روز آثارشان را با استفاده از سنگ مرمریت ساختند. در طول برگزاری این سمپوزیوم قرار بود در پاسخ به اهانت صورت‌گرفته به پیامبر اسلام(ص)، مجسمه معراج نیز ساخته شود که مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در مورد ساخت این مجسمه گفت: امیدوارم به‌زودی مجسمه نبوت اثر استاد طاهر شیخ‌الحکمایی، هنرمند پیشکسوت مجسمه‌سازی‌ از جنس سنگ در مقابل مردم ساخته شود که پس از رونمایی در یکی از بهترین نقاط شهر تهران نصب خواهد شد.

سید مجتبی موسوی، دبیر چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی‌ در این باره گفت: سمپوزیوم چهارم در ادامه سه‌ سمپوزیوم گذشته و با استفاده از تجربیات به‌ دست‌ آمده، به بهترین شکل برگزار شد. دبیرخانه از ابتدای سال‌جاری فعالیت خود را آغاز کرد و از میان 300هنرمند، 31نفر به بخش کارگاهی راه یافتند. به گفته موسوی، خلق آثار به نحو مطلوب و شایسته‌ای به پایان رسید و پس از جانمایی در محوطه باغ‌موزه قصر چیده شدند.

در این سمپوزیوم، ماریو لوپز پرتغالی نفر اول، میگل ایسلا از اسپانیا نفر دوم و میلاد نبی‌زاده به‌ عنوان نفر سوم، برگزیده شدند و جوایزی دریافت کردند. همچنین از فرزانه اسپنانی و رونالد مایر آلمانی تقدیر شد.

اما در سومین دوسالانه مجسمه‌سازی با اعلام فراخوان، 378 هنرمند با ارائه 776 اثر در این دوسالانه شرکت کردند که از این میان تعداد شرکت کنندگان خانم رقم قابل توجهی بود. با نظر هیات داوران 177 اثر به نمایشگاه راه یافت و در بخش جنبی نمایشگاه نیز 7 اثر از سوی اعضای شورای سیاستگذاری و هیات داوران به نمایش درآمد و بعد از بررسی با نظر هیئت داوران 5 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری با حضور 180 اثر از 172 هنرمند 15 آذر ماه در نگارخانه برگ آغاز به کار کرد.

در این دوره، حسین شناور، مریم رحیمی، فاطمه مجیدی، سجاد سلمان روغنی، فرزانه عبدلی به عنوان پنج برگزیده سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری معرفی شدند.

داوری این آثار را سید مرتضی نعمت اللهی، حمید شانس، اصغر کفشچیان مقدم، مهرداد ایروانیان و سهند حسامیان بر عهده داشتند.

کد خبر 206731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز