همشهری آنلاین: رئیس هیات مدیره بنیاد شهریار از ساخت تندیس استاد شهریار توسط استاد جباری خبرداد و گفت: هزینه برآورد شده تندیس 700 میلیون ریال است و قرار است تا اردیبهشت 1392 رونمایی شود.

شاعران

به گزارش فارس، شیرین احدنژاد رئیس هیات مدیره بنیاد بین‌المللی پژوهشی شهریار درباره ساخت تندیس استاد شهریار اظهار داشت: قرار است ساخت این تندیس در کتابخانه ملی انجام شود؛ اگر این تندیس اهدایی باشد تندیس کامل از سوی بنیاد شهریار به کتابخانه ملی تقدیم می‌شود، اما اگر کتابخانه ملی بسازد و هزینه‌ها را پرداخت کند به شکل سردیس رونمایی خواهد شد.

به گفته وی، به دلیل استقرار بنیاد بین‌المللی پژوهشی استاد شهریار در کتابخانه ملی و فراهم آمدن بستر علمی این تندیس در این مکان خواهد بود.

احدنژاد از ساخت تندیس در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: این تندیس مومی شکل برای اولین بار به دست هنرمند فاخر این مرزو بوم استاد جباری ساخته می‌شود.

این تندیس قرار است تا اردیبهشت 1392 رونمایی شود.

رئیس هیات مدیره بنیاد بین‌المللی پژوهشی استاد شهریار ضمن اشاره به جستجو برای یافتن حامی مالی افزود: برآورد هزینه این تندیس 70 میلیون تومان است از این رو در پی یک حامی مالی هستیم.

وی به برنامه‌های بنیاد اشاره و بیان کرد: قرار است پانزدهم هر ماه ( از دی‌ماه) نشست نقد و بررسی یکی از آثار منتشره را داشته باشیم.

در این بنیاد قرار است کارهای زیربنایی پژوهشی و علمی انجام شود تا ادبیات معاصر ایران بیشتر شناخته و معرفی شوند که تاکنون هم نشست‌هایی در آن برپا شده است.

سایت «بنیاد بین‌المللی پژوهشی استاد شهریار» به آدرس http://www.irfps.ir/ راه‌اندازی شده و بزودی فعالیت خود را آغاز و برنامه‌ها را از این طریق اطلاع رسانی خواهد کرد.

 

کد خبر 195301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز