شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از دو هزار نفر از کارکنان ادارات پست در مناطق مختلف انگلیس روز شنبه در اعتراض به شرایط سخت کاری و تعدیل نیرو، دست به اعتصاب زدند.

کارکنان ادارات پست انگلیس اعتصاب کردند

ایرنا نوشت: اتحادیه کارکنان بخش ارتباطات انگلیس موسوم به ˈسی. دابلیو. یوˈ که بخشی از کارکنان ادارات پست را در این کشور نمایندگی می کند، اعلام کرد که اعضای این اتحادیه در حداقل 370 اداره پست دست از کار کشیده اند.

اتحادیه صنفی ˈسی. دابلیو. یوˈ با انتقاد از سیاست های دولت ائتلافی، افزود: سیاست های ریاضت اقتصادی دولت باعث بسته شدن حدود 70 اداره پست و بیکار شدن صدها نفر از کارکنان می شود.

این اتحادیه یکی دیگر از موارد اختلاف اعضای خود با مدیران شرکت پست را سختی کار و عدم افزایش حقوق ها اعلام کرد و گفت: حقوق کارکنان پست طی دو سال گذشته افزایش نیافته و در عوض به دلیل تعدیل نیرو، به حجم کار کارکنان باقیمانده اضافه شده است.

ˈاندی فیوریˈ معاون اتحادیه کارکنان بخش ارتباطات انگلیس اظهارداشت: در صورت عدم توجه مسئولان به خواسته های صنفی کارکنان پست، این گونه اعتصاب ها ادامه خواهد داشت.

ˈکوین گیلیلندˈ مدیر شعب شرکت پست در واکنش به اعتصاب امروز کارکنان پست، گفت: شعب ما در حال حاضر سالانه حدود 40 میلیون پوند ضرر می کنند که این ضرر با پول مالیات دهندگان جبران می شود... این وضعیت قابل تداوم نیست و ما چاره ای جز انجام اصلاحات نداریم.

وی افزود: ما برای مدرن سازی و بهبود خدمات خود نیاز به 70 میلیون پوند سرمایه گذاری داریم و این سرمایه را باید از طریق شراکت و واگذاری برخی از شعب خود تامین کنیم.

طی ده روز اخیر چند اعتصاب صنفی دیگر نیز در اعتراض به تعدیل نیرو و شرایط دشوار کاری توسط کارکنان بخش های عمومی و دولتی انگلیس و همچنین کارکنان خبری و فنی بنگاه ˈبی بی سیˈ برگزار شد.

اتحادیه های معلمان انگلیس نیز در اجلاس بهاره خود هشدار دادند که اعتمادی به وزیر آموزش و پرورش ندارند و در صورت عدم توجه دولت به خواسته هایشان، بزودی رشته اعتصابات و اعتراضات صنفی خود را آغاز خواهند کرد.

سیاست ریاضت اقتصادی دولت ائتلافی انگلیس که با کاهش اعتبارات عمومی و کمک های دولتی به صندوق های بازنشستگی همراه بوده، طی دو سال گذشته با مخالفت های گسترده اتحادیه های صنفی و کارگری این کشور مواجه بوده است.

کد خبر 206672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز