پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اختلاف اعضای گروه 8 درباره موضوعات مختلف از جمله سوریه، در رسانه‌های انگلیسی بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در نشست خبری پس از پایان نشست وزیران خارجه گروه 8 به طور تلویحی پذیرفت که اختلاف بر سر بحران سوریه، عمیق تر از گذشته است.

رسانه‌های انگلیس: آشنایی با پخش رادیو و تلویزیونی در بریتانیابنیاد دیدبان اینترنت (IWF) در انگلیسآفکام 

وی گفت: جهان درباره سوریه شکست خورد زیرا در شورای امنیت هم دراین خصوص اختلاف وجود دارد.

بی بی سی در بخش خبری ظهر امروز اعلام کرد: متقاعد کردن چین، بزرگ ترین شریک بازرگانی و همسایه کره شمالی در فشار آوردن بیشتر بر کره شمالی و نیز راضی کردن روسیه به فشار بیشتر بر دولت سوریه، ماموریت ساده‌ای نبود و به این علت، دستیابی به همه اهداف این نشست، میسر نشد.

شبکه چهار تلویزیون انگلیس هم دیشب از همپیمانی رهبران شورشی عراق و سوریه با ایمن الظواهری، رهبر القاعده خبر داد و اعلام کرد: از این پس، معلوم نیست از سلاح هایی که انگلیس، فرانسه، ترکیه، عربستان و قطر برای نیروهای القاعده در سوریه می فرستند، کدام گروه و با چه هدفی استفاده می کند. خبرگزاری رویترز هم دو روز پیش خبر داده بود بعید است درباره حمایت بیشتر از مخالفان دولت سوریه، در نشست وزیران خارجه گروه 8، تغییر جدی مشاهده شود زیرا رفتار روسیه در این باره، تغییر نکرده است.

ائتلاف گروه‌های شورشی القاعده در عراق و سوریه نیز که دیروز تکمیل شد، ترس غرب را از قدرت گرفتن القاعده در خاورمیانه، افزایش داد به گونه ای که یکی از دیپلمات‌های همراه جان کری، وزیر خارجه آمریکا پیشاپیش اعلام کرد: جان کری، هیچ وعده ای به نمایندگان مخالفان دولت سوریه نداده است.

در نشست گروه وزیران خارجه گروه 8 قرار بود درباره وضعیت کشورهای میانمار، سومالی، مساله امنیت سایبری، گفتگوها بر سر برنامه های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، همکاری اقتصادی با کشورهای عرب، به کارگیری خشونت جنسی در منازعات و نیز تنش‌های اخیر در شبه جزیره کره گفتگو شود اما تاکید عمده این گروه، به ضرورت ریشه کنی بردگی جنسی در جنگ، نشان داد دستیابی به توافق درباره دیگر موضوعات، مشکل بوده است.

کد خبر 208617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز