همشهری آنلاین: فرماندار قصرشیرین از تردد روزانه دو هزار زائر عتبات عالیات در مرز خسروی این شهرستان خبر داد و گفت: این افراد در قالب کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت تردد می‌کنند.

عتبات

ایرنا نوشت: حسین پروین گفت: از این تعداد زائر عتبات عالیات روزانه یک هزار نفر در قالب 23 کاروان تحت پوشش سازمان حج و زیارت از طریق پایانه بین المللی زمینی مرز خسروی به شهرهای زیارتی کشور عراق سفر می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین یک هزار زائر عتبات عالیات نیز هر روز پس از انجام زیارت کربلای معلی، نجف و سایر شهرهای مذهبی عراق از طریق این مرز رسمی وارد کشورمان می شوند.

پروین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 10 هزار زائر ایرانی از طریق این مرز به کشور عراق سفر کرده و به همین تعداد نیز زائر وارد کشور شده است.

وی گفت: سال گذشته در مجموع 413 هزار زائر ایرانی و خارجی از طریق مرز رسمی و بین المللی خسروی برای زیارت اماکن مقدس کشور عراق تردد کرده بودند.

وی با بیان اینکه شهرستان قصرشیرین با داشتن 13 مرکز اقامتی شامل هتل، زایرسرا و مهمانپذیر آمادگی کامل برای پذیرایی از شمار بیشتری از زائر عتبات عالیات را دارد افزود: پایانه بزرگ مرزی خسروی ظرفیت جابجایی و انتقال روزانه 10 هزار نفر را دارد.

فرماندار قصرشیرین خاطرنشان کرد: تردد زوار به عتبات عالیات از مرز خسروی تنها در قالب کاروان های تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام می شود و تردد انفرادی زوار از این مرز همچنان ممنوع است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی است که مرز پرویزخان با اقلیم کردستان و خسروی با حکومت مرکزی هم مرز هستند.

کد خبر 206629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز