همشهری آنلاین: انتشارات علمی و فرهنگی که در نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا،حضور دارد،توانست توافق نامه ای را با چند ناشر خارجی امضاء کند که در آن دو کتاب از آثار این انتشاراتی به زبان های دیگر با رعایت قوانین کپی رایت منتشر شود.

خروس

به گزارش مهر خرید کپی رایت دو کتاب «میهمان ماه» و «مرغ سرخ پاکوتاه» توسط دو ناشر خارجی حاضر در نمایشگاه  بین المللی کتاب بولونیا نهایی شده و مذاکرات برای فروش کپی رایت چند کتاب  دیگر از طرف انتشارات علمی و فرهنگی ادامه دارد.

حدود 30 ناشر و موزع خارجی شرکت‌کننده در پنجاهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان بولونیا از کشورهای ایتالیا، آمریکا، انگلستان، اسپانیا، فرانسه، چین، ژاپن و کانادا خواستار همکاری با انتشارات علمی و فرهنگی در زمینه ترجمه، انتشار، توزیع و مبادله کپی‌رایت شدند.

بر اساس این گزارش، ناشران خارجی، عرضه 70 عنوان کتاب ترجمه شده به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و آلمانی توسط انتشارات علمی و فرهنگی در این نمایشگاه را حرکتی تأثیرگذار در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان کشورهای مختلف با فرهنگ و تمدن ایران و اسلام ارزیابی می‌کنند.

کشورهای اسپانیا، ایتالیا، آلمان، تونس، ژاپن، چین، استرالیا، کانادا، فرانسه و انگلیس برای همکاری با انتشارات علمی و فرهنگی اعلام آمادگی کرده‌اند.

نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان بولونیا، معتبرترین و بزرگترین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در جهان محسوب می‌شود. این نمایشگاه امروز به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 206609
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز