همشهری آنلاین: بارش سنگین برف بهاری در مناطق مختلف روسیه که با سرمای شدید و بوران همراه است، مردم بسیاری از مناطق این کشور پهناور را غافلگیر و زندگی آنان را مختل کرد.

به گزارش ایرنا، گزارش روز دوشنبه سازمان هواشناسی روسیه حاکی از برودت سرمای حدود 15 درجه زیر صفر در مسکو و مناطق حومه این کلان شهر روسیه در شبانه روز اخیر است.

این مساله به ویژه با بارش حدود 20 سانتی متر برف در دو روز اخیر و وزش بادی با سرعت 15 متر در ثانیه مشکلات فراوانی برای مردم مسکو به وجود آمد و امروز در نخستین روز کاری اهالی پایتخت روسیه با توجه به توده های برف انباشته شده در کنار خیابان‌ها در راهبندان‌های طولانی معطل شدند.

بارش برف در مسکو و دیگر شهرهای روسیه که از چهار روز پیش آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و مشکلات زیادی را برای مردم پهناورترین کشور جهان ایجاد کرده است.

به گزارش رسانه های خبری روسیه، این وضعیت در حالی پیش آمد که روز یکشنبه تمام امکانات ناوگان برف روبی مسکو شامل 13 هزار دستگاه کامیون و وسیله سنگین برف روبی به پاکسازی خیابان ها و انتقال برف به نقاط خارج از این شهر و کارخانه های ویژه ذوب برف (برای انتقال آب به تصفیه خانه ها)پرداختند.

به گزارش سازمان هواشناسی روسیه، مناطق دیگر روسیه به ویژه سرزمین پهناور سیبری نیز گرفتار سرمای غیرعادی در این موقع از سال است و در برخی مناطق درجه برودت هوا تا 40 درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش یافت که برای این وقت از سال بی سابقه بوده است.

در همین حال شعبه محلی وزارت موقعیت های اضطراری روسیه اعلام کرد که 30 هزار نفر از ساکنان مناطق ˈکوبانˈ و روستوفˈ در منطقه کراسنودار این کشور نیز به دلیل قطع سیم های برق در تاریکی به سر می برند.

در روزهای اخیر بارش سنگین برف فعالیت برخی از فرودگاههای شهرهای روسیه از جمله مسکو را مختل کرد که با تلاش های کارکنان فرودگاه ها ،سیستم فعالیت آنها به حالت عادی بازگشت.

بارش برف و بوران همچنین موجب قطع ارتباط دریایی و هوایی جزیره بزرگ و مسکونی ساخالین در خاور دور روسیه با سایر مناطق این کشور شد.

گزارش رسانه های خبری روسیه به نقل از سازمان هواشناسی این کشور حاکی است که سرمای مسکو در این موقع از سال و با گذشت 25 روز از آغاز بهار تقویمی روسیه (از اول ماه مارس جاری) در 40 سال اخیر بی سابقه بوده است.

در همین حال در منطقه ˈروستفˈ در جنوب روسیه نیز بر اثر ذوب شدن برف‌ها سیل جاری شده است و حدود 300 نفر از ساکنان مناطق سیل زده به نقاط امن تر تخلیه شدند.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی روسیه در روزهای آینده هوای مسکو و بسیاری از شهرهای این کشور گرم تر خواهد شد و بین 5 تا 15 درجه زیر صفر متغیر خواهد بود.

ساکنان کلان شهر مسکو و دیگر شهرهای روسیه در حالی برف و سرمای کم سابقه در این موقع سال را تجربه می کنند که حدود یک هفته قبل جشن سنتی ˈماسلنیتساˈ (سوزاندن آدمکی به این نام به نشان پایان زمستان) را برگزار کردند.

کد خبر 206200
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز