همشهری آنلاین: در پی پیش‌بینی طوفان شدید و گردباد در مناطق ساحلی بنگلادش، دولت این کشور از صدها هزار تن از مردم خواسته است که این مناطق را تخلیه کنند.

بنگلادش

به گزارش شبکه پرس تی وی، برپایه گزارش‌ها، چیتاگونگ، دومین شهرِ بزرگ بنگلادش منطقه‌ای است که بیش از همه بر سر راه گردباد ماهاسن قرار خواهد داشت.

محمد عبدالله، فرماندار منطقه چیتاگونگ اعلام کرد که آنان از تمامی ساکنان مناطق کم ارتفاع حاشیه رودخانه خواسته‌اند که محل زندگی خود را ترک کنند و به پناهگاه‌های در نظر گرفته شده بروند.

وی گفت: «ما از مدارس محلی و مراکز اجتماعی به عنوان مراکز مقابله با گردباد برای پناه دادن به مردم ساکن مناطق ساحلی استفاده خواهیم کرد. در حال حاضر نیز مردم برخی از روستاها را از محل زندگی‌شان خارج کرده‌ایم.»

به گفته شمس‌الدین احمد، معاون سازمان هواشناسی بنگلادش، گردباد ماهاسن هنوز هم در پائین‌ترین رده‌‌ی مقیاس شدت از یک تا پنج قرار دارد.

وی افزود که این طوفان «می‌تواند امواجی به ارتفاع دو متر در مناطقِ کم ارتفاع ساحلی ایجاد کند» و به مناطق دیگر نیز آسیب برساند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه‌ی سازمان ملل، روز دوشنبه (۲۳ اردیبهشت) اعلام کرد که گردباد گرمسیری ماهاسن به سوی هند، بنگلادش و میانمار در حرکت است.

ویویان تان، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان تصریح کرد که «احتمال وقوع این گردباد سبب فوریت طرح‌های ما شده است.»

وی افزود: «ما در حال ساخت پناهگاه‌های موقت با گیاه بامبو هستیم که خوشبختانه در برابر باران‌های سهمگین مقاوم هستند، اما وقتی سخن از گردباد در میان باشد، معلوم نیست که چه چیزی بتواند مقاومت کند.»

کد خبر 214439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز