چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بارش سنگین باران در روز سه شنبه به وقت محلی - بامداد چهارشنبه به وقت ایران- در کشور آرژانتین جان دست کم 31 نفر را در پایتخت این کشور امریکای جنوبی گرفت.

آرژانتین

به گزارش ایرنا، منابع رسمی آرژانتین تایید کرده اند که 25 نفر از قربانیان در استان بوئنوس آیرس به مرکزیت شهر لاپلاتا و شش نفر در مرکز پایتخت جان خود را از دست داده اند.

بر اساس تقسیمات کشوری، شهر بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین با دو میلیون و 900 هزار نفر به عنوان یک واحد مستقل اداره می شود و استان بوئنوس آیرس به مرکزیت شهر لاپلاتا - که 60 کیلومتر از پایتخت فاصله دارد-، با حدود 16 میلیون نفر جمعیت، یک سوم کل ساکنان کشور را در خود جای داده است.

مقامهای آرژانتینی، اوضاع را در استان بوئنوس آیرس یک ˈفاجعه بی سابقهˈ توصیف کرده و از آب گرفتگی بسیاری از خیابانها خبر داده‌اند.

خبرگزاری افه اسپانیا در این زمینه به نقل از ˈدانیل سیولیˈ استاندار بوئنوس آیرس گزارش داد که بارش سنگین باران بصورت ناگهانی رخ داد و در عمل، هیچ فرصتی برای پناه گرفتن افراد نبود.

وی افزود: شدت باران به اندازه ای بود که برخی افراد فرصت فرار از حجم سنگین بارش را که به تله مرگ تبدیل شده بود، پیدا نکردند و به همین دلیل، احتمال بالارفتن شمار تلفات زیاد است.

به گفته سیولی، در حال حاضر ماموران دولتی، امدادگران و متخصصان بهداشتی و درمانی در تلاش برای نجات افراد هستند اما ارتش نیز برای همکاری در این زمینه فراخوان شده است زیرا نگرانی بسیاری وجود دارد که نتوانند همه افرادی را که در دام سیل و بارش سنگین باران گرفتار شده اند، نجات دهند.

وی با بیان اینکه ظرف دو ساعت 400 میلیمتر باران فروریخته است که در تاریخ سابقه ندارد، تصریح کرد: نیمی از شهر زیر آب است و کارکردن در چنین شرایطی بسیار دشوار به نظر می رسد.

بنا به گزارشها، بارش سنگین باران، محلات بسیاری را بدون برق گذاشته و آنها را زیر آب فروبرده است به گونه ای که در برخی نقاط، مردم ناچار شده اند پشت بامها یا روی درختان پناه بگیرند.

کد خبر 207232
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز