دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه اسپانیایی "ال پائیس" با بالا گرفتن انتقادات یکی از تفسیرهای خود درباره بحران مالی در منطقه یورو را حذف کرد؛ تفسیری که در آن آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با آدولف هیتلر مقایسه شده بود.

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، خوان تورس لوپز، استاد اقتصاد دانشگاه سویلا در این مقاله که در نسخه منطقه‌ای و اینترنتی ال پائیس منتشر شد، نوشته بود: آنگلا مرکل همچون هیتلر به باقی کشورهای واقع در قاره اروپا اعلام جنگ کرده و این بار هدفش تضمین بقا در حیطه اقتصادی است.

عنوان این مقاله Alemania contra Europa (آلمان علیه اروپا) بود.

تورس لوپز در ادامه نوشته بود: "مرکل ما را وامی دارد تا از شرکت‌های بزرگ و بانک‌هایش مراقبت کنیم و همچنین از یاد رای دهندگان آلمان ببریم که مدل شرم آور اقتصادی‌اش موجب شده سطح فقر در این کشورش به بالاترین میزان در 20 سال اخیر برسد.

این مقاله با انتقاداتی از جانب خبرنگاران آلمانی مواجه شد. به همین خاطر، ال پائیس این مقاله را از روی پایگاه اینترنتی خود حذف کرد. در بیانیه‌ای که این روزنامه منتشر کرد آمده است این مقاله "ادعاهایی را مطرح می‌کند که ارتباطی با مواضع روزنامه ندارد.

این روزنامه اعلام کرد "از اینکه نقص در کنترل موجب انتشار این مقاله شد" متاسف است. تورس لوپز در این مقاله صرفا عقاید شخصی خود را ابراز کرده است.

کد خبر 206185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز