پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر آلمان در سازمان ملل گفت که این کشور قصد دارد در ماه سپتامبر که ریاست شورای امنیت را به عهده دارد، کنفرانس‌های مهمی را در خصوص خاورمیانه و افغانستان برگزار کند.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، با این حال به گفته پیتر وایتینگ، سوریه به طور رسمی در برنامه ماهانه کاری شورا قرار ندارد، زیرا پس از خروج ناظران سازمان ملل در ماه گذشته از سوریه، این سازمان دیگر هیچگونه حضور رسمی در این کشور ندارد.

وایتینگ گفت که 15 کشور عضو شورای امنیت در تاریخ 26 سپتامبر نشستی در سطح مقامات عالیرتبه را برگزار می‌کند که سران و وزیران امور خارجه برای مباحثه درباره تغییرت خاورمیانه پس از قیام‌های عربی و نقش رو به رشد اتحادیه عرب در آن شرکت خواهند کرد.

گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان ریاست این جلسه را که در زمان برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل می‌شود، به عهده خواهد داشت.

در عمل هر عضو شورا می تواند در صورت وقوع رویدادی که توجه شورا را به خود جلب کند، درخواست تشکیل جلسه بدهد .
وایتینگ گفت: ما می خواهیم بر ظهور اتحادیه عرب به عنوان بازیگری مهم در حل بحران سوریه متمرکز شویم.

آلمان همچنین نشستی را برای بحث درباره افغانستان در تاریخ 20 سپتامبر برای مذاکره درباره گذار این کشور به سمت دولتی مستقل پس از خروج نیروهای ناتو و نیروهای آمریکایی در سال 2014 برگزار کند. آلمان حدود 3000 سرباز در ناتو دارد.

وایتینگ گفت که سومین اولویت آلمان برگزاری نشستی درباره مساله کودکان و مخاصمات مسلحانه در تاریخ 19 سپتامبر است.

کد خبر 183716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز