مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فاطمه الانصاری زن قطری که شش سال پیش در بیمارستانی پنج عضو پیوندی را دریافت کرده بود، در همان بیمارستان نوزاد دختری را به دنیا آورد.

Fatema Al Ansari

به گزارش اسکای نیوز این زن 26 ساله که نوزاد دخترش را در 26 فوریه امسال با عمل سزارین به دنیا آورد، می‌گوید خیلی خوشحال است.
او در یک کنفرانس خبری در بیمارستان مموریال جکسون در میامی فلوریدا نوزادش را به خبرنگاران نشان داد.

در همین بیمارستان بود که او در 19 سالگی پس از آنکه تشخیص دچار شدن او به "ترمبوز ورید مزانتریک" - لخته شدن خون یک ورید اصلی روده- داده شد، تحت درمان قرار گرفت.

الانصاری که در حالیکه دختر نوزادش را که در هنگام تولد 2 کیلوگرم وزن داشت، در آغوش گرفته بود، گفت: "بیان کردن احساساتم برایم سخت است. بهترین احساس در جهان است."

این زن و شوهرش خلیفه الحیال، در قطر زندگی می‌کنند و قصد دارند در چند هفته آینده به کشورشان بازگردند.

از حدود 600 مورد پیوند پنج عضوی که از سال 2011 تا کنون ثبت شده است، این زن اولین بیماری است که توانسته است نوزادی به دنیا آورد.

دکتر صالح یاسین، متخصص زایمان و پزشک معالج این زن گفت مواردی از باردار شدن زنان با دو عضو پیوندی در اروپا گزارش شده است، اما تا به حال موردی از بارداری در زنی با 5 عضو پیوندی گزارش نشده است.

دکتر یاسین گفت: "ما همه نوشته‌های پزشکی درباره بارداری‌ها در زنان با اعضای پیوندی را جستجو کرده‌ایم و تا جایی که می‌دانیم که این اولین مورد در نوع خود است."

خانم الانصاری در هنگامی که شش سال پیش تشخیص لخته خون ورید روده در او داده شد، مجبور شد بارداریش در آن زمان را خاتمه دهد، و فکر می‌کرد که هرگز نخواهد توانست باردار شود.

این زوج نهایتا با استفاده از لقاح آزمایشگاهی (IVF) توانستند بچه‌دار شوند.

پدر نوزاد در این کنفرانس خبری گفت: "تصمیم گرفتن در این باره برای ما بسیار سخت بود. اما ما همچنین قصد داشتیم به سایر افرادی که پیوند شده‌اند امید بدهیم."

بارداری در این زن قطری جزو موارد پرخطر شمرده می‌شد و متخصصان پیوند و زایمان این بیمارستان میامی در طول دوره بارداری به دقت او را تحت نظر داشتند.

خبر خوب دیگر برای این زوج این است که پزشکان می‌گویند مادر جوان به اندازه کافی سالم است که بتواند بار دیگر بچه‌دار شود.

کد خبر 205714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز