شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: میزان امید به زندگی بیماران پیوند ریه که ازسیگاری‌های قهار ریه دریافت می‌کنند، به اندازه بیمارانی است که از افراد غیر سیگاری ریه می‌گیرند

پیوند ریه افراد سیگاری به بیماران نیازمند خطری ندارد

به گزارش ایرنا، دانشمندان می‌گویند، پیوند ریه از اهدا کننده‌ای که روزی 20 نخ سیگار می‌کشد، خطری ندارد.

گروهی از محققان بیمارستان دانشگاهی تمپل در فیلادلفیا، اطلاعات حدود 6هزار بیمار را که در فاصله سال‌های 2005 و 2010 دو پیوند ریه دریافت کرده بودند تجزیه و تحلیل کردند.

از هر هشت عضو اهدایی یک عضو از اهدا کننده‌ای بود که بیش از 20 سال روزی یک پاکت سیگار می‌کشید اما در زمان اهدای عضو علائمی از بیماری نداشتند.

در این مطالعه محققان متوجه شدند که امید به زندگی بیمارانی که از سیگاری‌های قهار ریه دریافت کرده بودند به اندازه بیمارانی بود که از افراد غیر سیگاری ریه گرفته بودند. هر دو گروه این بیماران پس از پیوند ریه طول زندگی کوتاه و متوسط داشتند.

به گفته محققان، عملکرد ریه پیوندی زمانی که از سیگاری‌های قهار اهدا می‌شود بد نیست و خطر مرگ دریافت کننده را بر اثر ابتلا به سرطان افزایش نمی‌دهد.

دکتر شارون تاگاوی، از بیمارستان دانشگاهی فیلادلفیا گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهند که بالقوه می‌توان در معیارهای فعلی پیوند ریه تجدید نظر کرد و دریافت ریه از اهدا کننده‌هایی که سابقه سیگار کشیدن زیاد دارند را نیز به آن اضافه کرد.

این موضوع می‌تواند کمبود ریه‌های اهدایی را برطرف سازد و مرگ و میر ناشی از قرار گرفتن در فهرست انتظار برای پیوند ریه را کاهش داد.

پیوند ریه بر روی افرادی انجام می‌شود که احتمال دارد در عرض دو سال بر اثر بیماری ریوی جان خود را از دست بدهند.

این مطالعه در نشست سالانه انجمن جراحان توراکس در لس آنجلس ارائه شد.

کد خبر 199737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز