گروه اقتصادی: پس از افزایش شدید قیمت‌ها در بازار مسکن طی سالی که گذشت، وزارت راه و شهرسازی دیروز اعلام کرد که مردم برای خرید مسکن عجله نکنند؛ مسکن ارزان می‌شود.

به گزارش همشهری، روز گذشته درحالی‌که نفس سال91 به شماره افتاده و تمام بازارها ازجمله مسکن با کوله‌باری از تورم در حال ورود به سال جدید هستند، بالاخره معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی زبان به سخن گشود و باز هم بهبود بازار مسکن در سال آینده را وعده داد؛ وعده‌هایی که البته اصلا برای متقاضیان مسکن عجیب و غریب نبود؛ چه اینکه همین وعده‌ها دقیقا با همین عبارات در روزهای پایانی سال گذشته هم عنوان شده بود و البته در سال‌های قبل‌تر از آن.

ابوالفضل صومعلو این بار هم اجرای طرح تعزیراتی اجاره‌بها و بلوک‌بندی را ازجمله برنامه‌های محوری این وزارتخانه برای کنترل بازار مسکن عنوان کرده است. منظور او از این طرح، همان برنامه‌ای است که با وجود اجرای آن در نیمه نخست سال‌جاری نرخ اجاره‌بها تا مرز 30درصد افزایش یافت. او به فارس گفته است:

از شهریور‌ماه سال91 با افزایش قیمت نامتعارف ارز و سکه، فشار روانی موجب تغییر قیمت مسکن شد اما اگر در مجموع نگاه کنید قیمت مسکن نسبت به سایر بازارهای رقیب از یک آرامش مناسبی برخوردار است. وی تأکید کرد: هنوز هم تأکید می‌کنم که قیمت مسکن کمتر از تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی است و می‌توان گفت که در سال92 با ارائه پتانسیل یک میلیون واحد مسکونی مهرمی‌توانیم ثبات قیمت مسکن را در سال92 شاهد باشیم.

کد خبر 205700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز