گروه شهری: 1200 دستگاه اتوبوس فرسوده همچنان در شهر تردد می‌کنند و هر روز زنگ خطر آلودگی‌های زیست‌محیطی را برای مردم به صدا در می‌آورند اما چه سود که دولت روند تحریم تهران و قطع حقوق حمل‌ونقل مردم را به‌ماه بیست و پنجم و سال سوم رسانده است.

سال‌های قطع نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسرانی تهران البته همزمان با قطع بودجه‌های قطار شهری دنبال می‌شود و چرخ ترددها در شهر بر مدار بودجه‌ریزی‌های خارج از سازمان شهرداری تهران می‌چرخد.پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه دیروز با بیان اینکه در حال حاضر حدود 1200دستگاه از اتوبوس‌های پایتخت فرسوده هستند و باید ازرده خارج شوند، گفت: متأسفانه دو سال است که هیچ اتوبوس جدیدی از دولت دریافت نکرده‌ایم و این در حالی است که تنها برای حفظ وضعیت موجود باید سالانه هزار دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شود.

وی اظهار کرد: دو سال است که اتوبوس جدیدی از سوی دولت به پایتخت اختصاص نیافته است و ما در حال حاضر حدود 1200دستگاه اتوبوس بالای هشت سال داریم که باید از رده خارج شوند. وی تصریح کرد: در سال91 شهرداری تهران برای رفع مشکلات موجود در این زمینه، به تنهایی اقدام به خرید و ورود 350دستگاه اتوبوس دوکابین کرد که 50دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد ناوگان شده و 300دستگاه دیگر در حال ترخیص از گمرک و طی کردن مراحل اداری است.

سنندجی ادامه داد: عمر ناوگان اتوبوسرانی در حال حاضر 5.7سال است درحالی‌که در افق طرح جامع باید در سال 92عمر ناوگان به پنج سال کاهش یابد که برای تحقق این مهم نیازمند آن هستیم که دولت اتوبوس‌های جدیدی را به تهران اختصاص دهد و توجه بیشتری به توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: اکنون حدود هفت هزار اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت فعال است و ما نیازمند ورود سالانه حداقل 1000دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان هستیم.

کد خبر 205586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز