جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سران کشورهای اروپایی بار دیگر گرد هم آمدند تا درباره سیاست‌های اقتصادی قاره اروپا تصمیم گیری کنند. روز اول نشست همان طور که انتظار می‌رفت بدون نتیجه مشخصی به پایان رسید.

eu summit

موضوع بیکاری جوانان در اروپا یکی از محورهای این نشست دو روزه است. در حالی که 26 میلیون نفر در اتحادیه اروپا بیکار هستند هرمان وان رامپوی، رئیس شورای اتحادیه اروپا، از اختصاص بودجه‌ای ویژه برای اشتغالزایی خبر داد.

او که ریاست نشست بروکسل را به عهده دارد گفت: «ما درباره صندوقی به ارزش شش میلیارد یورو تصمیم گیری کردیم که هدف آن مبارزه با بیکاری جوانان است. این مساله، یکی از مسائلی است که من امیدوارم شورای اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا درباره آن به توافق برسند.»

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از این نشست استفاده کرد و بار دیگر بر موضوع رشد اقتصادی به جای ریاضت اقتصادی تاکید کرد. او گفت دولت‌ها باید بودجه ای انعطاف پذیر داشته باشند تا بتوانند به طرف رشد اقتصادی حرکت کنند.

خبرنگار یورونیوز از بروکسل می‌گوید: «انضباط مالی با رویکرد رشدگرایانه موضوعی است که رهبران اروپا برای ملایم کردن اثرات ریاضت اقتصادی در نظر گرفته اند. در عمل دولت‌ها باید هزینه ها را کاهش دهند، و در عین حال از افزایش مالیاتها خودداری کنند. تا شاید این اقدام به آنها فرصتی برای توازن کسری بودجه را بدهد. اما آیا این رویکرد منجر به ایجاد شغل و رشد می شود؟»

کد خبر 205425
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز