چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس مجلس با اشاره به اینکه اصل تجمیع انتخابات‌ها فکر درستی است گفت به مصلحت کشور نمی‌دانم که با تجمیع انتخابات، دولت و مجلس همزمان آغاز به کار کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری  غلامعلی حدادعادل  که در شانزدهمین کنفرانس مطبوعاتی پیوسته خود سخن می‌گفت افزود: این طور نیست که تنها یک جناح به طرح تجمیع رای داده باشد یا اینکه هدف همه رای دهندگان اضافه‌کردن عمر مجلس باشد اما به هر حال من مخالف این نوع از تجمیع هستم.
خدا قوت به شورای دوم
رئیس مجلس در این مصاحبه مطبوعاتی در پاسخ به سوالی  به اعضای شورای شهر دوم خدا قوت گفت و تاکید کرد شورای دوره دوم را در مجموع موفق می‌دانم، این شورا توانست چهره متینی از خود به نمایش بگذارد که امیدوارم در شورای سوم هم این امر را شاهد باشیم. حداد عادل  با اشاره به اینکه در خصوص انتخاب شهردار نظر خاصی ندارم گفت: مهم آن است که شهرداری در خدمت مردم باشد.
لایحه دولت ارجح است
وی همچنین وجود اختلاف بین دولت و مجلس در اجرای اصل 44 را رد کرد و گفت: دولت به شدت مشغول بررسی است تا لایحه‌ای را در این خصوص ارائه کند.
حداد تاکید کرد: نمایندگان بیشتر تمایل دارند لایحه دولت را در این خصوص بررسی کنند اما خودشان هم طرحی را آماده کرده‌اند که اگر لایحه دولت آماده نشد آن را به مجلس علنی بیاورند. البته امیدواریم دولت زودتر لایحه را بدهد تا نیازی به طرح نمایندگان نباشد.رئیس مجلس در عین حال تصریح کرد: زمان، زمان رفاقت دولت و مجلس است نه رقابت و کشور ما بیش از رقابت مسئولان به رفاقت آنها نیاز دارد ما هم سعی می‌کنیم دنبال تعامل باشیم نه تقابل.
جلوگیری از گرانی
حداد عادل در پایان به تجربه موفق دولت در مهار گرانی میوه در شب عید اشاره کرد و افزود: دولت موظف است از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به بهانه افزایش قیمت بنزین جلوگیری کند. وی گفت: پیام مجلس به دولت این است که نباید به بهانه افزایش قیمت بنزین و با سهمیه‌بندی آن قیمت‌ها بی‌حساب اضافه شود.
کد خبر 20511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز