جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 18 اسفند تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی در دانشگاه تهران برگزار شد

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش مهر آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه  تهران طی سخنانی به دیدار رئیس و اعضای خبرگان رهبری با رهبر انقلاب اشاره کرد و خطاب به نمازگزاران تهرانی گفت: سخنان مقام معظم رهبری بسیار مهم بود و توصیه می کنم تمام بیانات مقام معظم رهبری را به دست آورده و مورد توجه و عمل قرار دهید.

وی به تاکید رهبر انقلاب به ضرورت داشتن نگاه بلند و در مسیر حرکت به سوی آرمانها و اهداف اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: جهان بینی می‌گوید اگر می‌خواهی حکمت الهی را در نظام هستی ببینی به تمام نظام هستی با هم بنگر. مقام معظم رهبری می‌فرماید برای رسیدن به اهداف بلند و آرمانهای مقدس نگاه باید بلند مدت باشد و مدیران برای هر زمان و هر مقطعی برنامه‌ریزی داشته باشند.

خطیب جمعه تهران گفت: رهبر انقلاب فرمودند ایمان به اسلام، عزم راسخ، تکیه به مردم و حفظ روحیه امید از عوامل اصلی استمرار حرکت رو به جلو و عبور از موانع و سختی‌های مقطعی است.

وی ادامه داد: چنین نباشد که اگر فشاری وارد شد خدای نکرده روحیه یاس در فرد یا جامعه به وجود آید. اگر می‌خواهیم جلو برویم و موفقیت‌های بیشتری به دست آوریم باید سختی‌های مقطعی را پشت سر بگذرایم. مقام معظم رهبری فرمودند اگر در دوران مبارزه چنین نگاه بلندی وجود نداشت قطعا مبارزه به شکست منجر می‌شد، نگاه بلند امام(ره) کارساز بود.

موحدی کرمانی تاکید کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید مردان خدا وقتی با سختی‌های راه هدف مواجه می‌شوند می‌گویند انتظار همین را هم داریم، باید برای رسیدن به کمال دشواری‌ها را پشت سر بگذاریم. نه تنها سختی‌ها سستشان نمی‌کند بلکه ایمانشان راسخ‌تر می‌شود.

امام جمعه تهران گفت: امام بزرگوار با ایمان و استقامت و استحکام روحی و امید به آینده ایستاد و سرانجام با مبارزه با همه سختی به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب شرایط کنونی را نسبت به شرایط مبارزه سخت تر و پیچیده‌تر توصیف و تاکید کردند که در این شرایط باید از نگاههای کوتاه مدت و مقطعی دوری جست، تقویت و حفظ روحیه امید در بین مردم به ویژه جوانان لازم است. همچنین تاکید کردند باید دائما در کوره امید دمیده شود که نشانه‌های امید فراوان است.

وی استمرار موفقیت‌های روز افزون ملت ایران، عظمت کنونی و مرکزیت فکری ملت ایران در دنیای اسلام، تسلط گفتمان دینی در کشور، پیشرفت‌های علمی و فناوری، نفوذ سیاسی بین‌المللی نظام اسلامی را از دستاوردهای شگرف ونشانه‌های امید خواند و گفت: قبل از انقلاب این توفیقات غیر قابل تصور بود. سراسیمگی و عصبانیت و شدت عمل دشمن نشان دهنده پیشرفت نظام اسلامی است. اگر نظام اسلامی پیشرفت نداشت دشمنان تا این حد عصبانی نمی‌شدند.

آیت الله موحدی کرمانی به سخنان رهبر انقلاب درباره تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: به بهانه موضوع هسته‌ای تحریم می کنند اما هدف اصلی چیز دیگری است. هدف اصلی رو در رو قرار دادن مردم مقابل نظام اسلامی است. امید غربی‌ها این بود که با فشار بر مردم، آنها مقابل نظام قرار گیرند اما حضور مردم در 22 بهمن نشان داد که مردم به نظام و اسلام پایبندند و به تعبیر من مشت محکمی بود که به دهان دشمنان کوبیدند.

امام جمعه تهران در ادامه به بیانات دیگر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان درباره بررسی صلاحیت کاندیداها برای انتخابات، تاکیدات به مسئولان برای رفع گرانی‌ها و برخورد با تحریم‌ها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قرار داشتن در آستانه سال جدید اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود ملت فهیم و انقلابی از اسراف خودداری کنند و مستضعفان را شریک زندگی خود قرار دهند.

وی گفت: با توجه به مقارن بودن ایام فروردین با شهارت صدیقه طاهره، سعی شود محافل رنگ و صبغه ارادت به حضرتش را بگیرد.

موحدی کرمانی درباره مراسم چهارشنبه سوری نیز گفت: در ایران مفاخر زیادی داریم که به آنها افتخار می‌کنیم. ارزش‌های ایرانی زیاد است و فکر می‌کنم نیازی نیست که برای چنین مراسمی ادعای افتخار کنیم، این مراسم محصولی غیر از مجروح شدن، کور شدن و احیانا نابود شدن ندارد. بهتر است والدین فرزندان خود را در این باره نصیحت کنند و نیروی انتظامی هم از هم اکنون به فکر چاره باشد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به روز درخت کاری گفت: مسئله درختکاری و اهمیت دادن به محیط زیست و جلوگیری از نابودی درخت‌ها و جنگل‌ها بسیار بزرگ است. لطمه به محیط زیست یعنی خیانت به میلیون‌ها انسان.

وی در پایان با خانواده‌های شهدا و زخمی‌های حادثه پاکستان ابراز همدردی کرد.

کد خبر 204448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز