همشهری آنلاین: سخنگوی دولت با اعلام این‌که نشان فرهنگ به اسفندیار مشایی اعطا خواهد شد، گفت: دولت نشان‌ها را تصویب می‌کند و بعدا به پاس خدماتی که انجام شده است، در مراسمی نشان‌ها به افراد اعطا می‌شود.

غلامحسین الهام در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از اعطای نشان خدمت به تعدادی از افراد خبر داد و گفت: به آقای صفری، سفیر ایران در چین در بحث دیپلماسی و سیاست خارجی، اعطای نشان خدمت تصویب شد همچنین به آقای سردار مومنی در حوزه راهنمایی و رانندگی و نشانی برای آقای افندی‌زاده معاون وزارت مسکن و شهرسازی، همچنین نشان فرهنگ به آقای مشایی اعطا خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ خبرنگار دیگری مبنی بر قیاس‌های اخیر رییس‌جمهور با بنی‌صدر از آن خبرنگار پرسید آیا شما سن‌تان به دوره بنی‌صدر می‌رسد و گفت: آنهایی که شاهد بودند و سن‌شان به آن دوران می‌رسد، شباهتی نمی‌بینند.

الهام ادامه داد: بنی‌صدر از تمام دوران مبارزه خارج از کشور بود و به تعبیر امام راحل مردم آقای رجایی را از زندان آوردند و نخست‌وزیر کردند و آقای بنی‌صدر را هم از خارج آوردند، با انقلاب آمد و رییس‌جمهور شد.

سخنگوی دولت با اشاره به این‌که آقای احمدی‌نژاد در تمام دوران انقلاب و پس از جوانی در داخل کشور و مناطق مختلف شهر و روستا و در طول ریاست‌جمهوری عمده عمر خود را در مناطق محروم صرف خدمت به مردم کرده است، خاطرنشان کرد: آقای احمدی‌نژاد رویکردهای فرهنگی‌اش برخواسته از دل انقلاب بود، در حالی که آقای بنی‌صدر رویکردهای ملی‌گرایانه داشت و در جوانی تمایلات به جبهه ملی داشتند، در حالی که آقای احمدی‌نژاد اساسا این خصلت را ندارد.

وی با اشاره به این‌که آقای بنی‌صدر آقازاده بود و از خانواده‌های شناخته شده قبل از انقلاب به حساب می‌آمد، اضافه کرد: آقای احمدی‌نژاد آهنگرزاده است و از دل توده‌های مردم آمده است و در برابر قانون هیچگاه نایستاده است و تفسیر و برداشت او از قانون در حدی محکم بود که در برخی موارد به رغم آنکه گفتند، احمدی‌نژاد غیرقانونی کار می‌کند، شورای نگهبان نظرات آقای احمدی‌نژاد را درست تشخیص داد و بعضی مصوبات که در مجلس مطرح بود، به مجمع تشخیص رفت و مجمع تشخیص نشان داد این مصوبه خلاف قانون اساسی بود.

به گزارش ایسنا، الهام تاکید کرد: در هر خصلتی که بنگریم خواهیم دید که آقای احمدی‌نژاد پیوندش با نهادهای انقلابی و خدماتی که نهادهای انقلابی در دوره آقای احمدی‌نژاد داشته‌اند با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست و گرچه انتقاداتی مطرح می‌شود، اما تعارض اصلی بنی‌صدر با نهادهای انقلابی بود، پس من تشابهی نمی‌بینم.

وی با اشاره به این‌که من شاهد صحنه‌های چهاردهم اسفند و دوران بنی‌صدر بوده‌ام، تصریح کرد: من از کسانی بودم که شاهد بودم مردم در مقابل بنی‌صدر ایستاده بودند، گرچه طرفدارانی هم داشت.

سخنگوی دولت به ذکر خاطره‌ای از 14 اسفند 59 پرداخت و گفت: در روز 15 اسفند روز نماز جمعه مقام معظم رهبری خطیب جمعه بودند و تاکید کردند که کسی علیه رییس‌جمهور شعار ندهد و این موضوع را در مورد بنی‌صدر مطرح کردند و الان نیز رهبری تاکید کرده‌اند در کشور باید وحدت و آرامش حاکم باشد پس آیا جایز است که این اتفاق بیفتد و با این شبیه‌سازی یک سناریوی تخریبی شکل بگیرد که انصافا انصاف نیست.

الهام در جواب سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا شما خرید می‌روید و نظر شما در مورد قیمت‌ها چیست، گفت: معمولا خانمم خرید می‌کند و همیشه از قیمت‌ها گلایه دارند، البته خودشان جواب خودشان را می‌دهند.

فارس نیز نوشت: الهام در پاسخ به سؤالی درباره مطرح شدن برخی سخنان در محافل سیاسی به احمدی‌نژاد و بنی‌صدر گفت آنها که سن شان‌ می‌رسد و شاهد بودند هیچ شباهتی بین این دو نمی‌بینند چرا که بنی‌صدر در خارج از کشور فعالیت می‌کرد و به تعبیر حضرت امام راحل مردم شهید رجایی را از زندان نخست‌وزیر کردند و آقای بنی‌صدر از خارج رئیس‌جمهور شد.

وی افزود: آقای احمدی‌نژاد در تمام دوران پیش و پس از انقلاب و در طول دوران ریاست جمهوری عمر خود را صرف خدمت به مردم و حضور در این مناطق کرده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد رویکردهای فرهنگی برخواسته از انقلاب دارد و آقای بنی‌صدر رویکردهای ملی‌گرایانه داشت و در جوانی به سمت جبهه ملی متمایل بود، آقای احمدی‌نژاد اساسا خصلت‌های بنی صدر را ندارد، آقای بنی‌صدر آقازاده بود و از خانواده‌های شناخته شده قبل از انقلاب بود اما آقای احمدی‌نژاد آهنگرزاده است و از دل مردم و توده‌های مردم بیرون آمده است.

کد خبر 204284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز