همشهری‌آنلاین: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور همزمان با هفته درختکاری در مراسمی در مجموعه سعدآباد شرکت کرد.

مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: محمود احمدی‌نژاد در مراسم کاشت درخت صلح و دوستی و افتتاح بوستان غیرمتعهدها که با شعار «به امید روز استقبال از بهار انسان‌ها در جهان» با حضور سفرا و مسوولان دفاتر نمایندگی‌های کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مجموعه سعدآباد تهران برگزار شد با بیان اینکه این برنامه برنامه‌ای زیبا، انسانی و سرشار از درس‌ و ارزش‌های فراوان است، اظهار داشت: امروز دور هم جمع شدیم تا به نشانه همبستگی، همراهی و همگرایی برای رسیدن به صلح و امنیت پایدار در سایه توحید و عدالت برای همه بشریت درخت بکاریم و تعهد خود را در پاسداری از عظمت و کرامت انسان ، پاکی و دوستی بار دیگر به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه اگر همه انسان‌ها در مسیر صلح و عدالت و خدمت به یکدیگر باشند زندگی زیبا و دوست داشتنی خواهد شد، تصریح کرد: امروز با هم درخت می‌کاریم و به دنیا اعلام می‌کنیم که صلح و عدالت مطالبه همه ملت‌هاست و به فضل الهی به زودی با مشارکت همگان در سراسر زمین محقق خواهد شد.

رییس جمهور در پایان اظهار امیدواری کرد؛ تا مراسم امروز نشانی از پایان زمستان بشر و آغاز بهار بشریت باشد.

احمدی‌نژاد سخنان خود را با بیان زنده باد بهار و زنده باد صلح و عدالت جهانی به پایان برد.

همچنین در این مراسم که مشائی نیز حضور داشت با بیان اینکه امروز کاشت درخت صلح و دوستی یک اقدام نمادین و آشکاری است که نشان می‌دهد همه ما بهاری هستیم و به استقبال بهار می‌رویم گفت: ما زندگی بهاری را برای همه ملت‌های جهان خواستاریم .

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با بیان اینکه امروز مفتخریم تا در یک برنامه لطیف، زیبا، معنوی و ‌آسمانی حضور داریم، گفت: شاید بشود اینگونه توصیف کرد که درخت، حلقه اتصال زمین به آسمان است.

وی اظهار داشت: امروز به صورت نمادین صلح، دوستی، مودت، برادری و برابری جهانی ملت‌ها را در سرزمین ایران به عنوان مهد تمدن و زندگی باشکوه انسانی در کنار یکدیگر پاس می داریم به امید روزی که پاسداشت ارزش‌ها، خوبی‌ها و لطف و صفا در سراسر جهان همگانی شود.

رحیم مشایی گفت: بشریت اگرچه به ناچار حیات را در زمین با پراکندگی آغاز کرده است، اما این پراکندگی و تفارق اصالت نداشته و روند زندگی و حیات انسان‌ها آشکارا نشان می‌دهد که این پراکندگی موقتی است و مسیر حرکت انسانها از ابتدا به سمت با هم بودن و یکپارچگی است.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با اشاره به اینکه انسان‌ها در حیات خود به سوی یکدیگر در حال حرکتند و آنچه اصالت دارد اتحاد و یکی بودن است، خاطرنشان کرد: در این مسیر شکوهمند ، انسان‌ها گرد هم می‌آیند و آینده را باید همایش انسان‌ها نامید، چرا که انسان‌ها به هم و برای هم خواهند آمد؛ با هم بودنی برای هم بودن.

مشایی با بیان اینکه جهان امروز بیش از گذشته این فرایند را درک کرده و قضاوت روشن‌تری نسبت به فردای بشر دارد، اظهار داشت: جامعه بشری هم نیازها را به خوبی می‌شناسد و امروز به خوبی می دانیم که آنچه از آن به عنوان تضمین همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها می‌توان یاد کرد در گرو با هم بودن و برای هم بودن است.

وی با بیان اینکه امروز با کاشت درخت به استقبال بهار می‌رویم، اظهار داشت: به استقبال بهاری می رویم که مهمترین پیام آن تجدید حیات آفرینش و بروز و ظهور مجدد توانمندی‌ها و زیبایی‌های انسان‌هاست.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با بیان اینکه اگر بهار طبیعت چرخشی بوده و در فرایند آن مجدداً شاهد پاییز هستیم، این برای درک بهتر انسان‌ها از نظام آفرینش الهی است، گفت: پاییز و زمستان به خودی خود اصالتی ندارند، بلکه هر دو از آن جهت دارای معنا هستند که وجود بهار از آنها درک می‌شود و در حقیقت زمستان صحنه‌ای است که در غیبت بهار اتفاق می‌افتد تا ما قدرشناس بهار باشیم و در جریان مستمر بهاری غفلت‌ها ما را فرا نگیرد.

رحیم مشایی با بیان اینکه انسان مامور آفرینش و به ظهور رساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خویش است، اظهار داشت: در بهار، شاهد رویش هستیم و آنچه که مهم‌تر، بزرگ‌تر و زیباتر از بهار طبیعت است، بهار انسانی می باشد که در آن پاییز و زمستان موضوعیت نداشته و بهار انسانی بهاری همیشگی است چرا که در آن همیشه فرصت آفرینش و بروز ظرفیت‌ها وجود دارد؛ از این رو بهار انسانی بهاری همیشگی است.

وی ادامه داد: آنان که در مرتبه حیات انسانی گوی سبقت از یکدیگر ربوده و در خط وصال پروردگار هستند در حقیقت دارای ظرفیت‌های بیشتری برای خلق و آفرینش هستند.

رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها تصریح کرد: در اندیشه اسلامی شیعی هنگامی که سخن از آمدن امام زمان(عج) به میان می آید که می‌خواهد جهان را پر از عدل و داد کند با تعابیر گوناگونی عنوان می‌شود که شاید زیباترین تعبیر از آن این است که وقتی می‌خواهیم به امام زمان(عج) سلام بدهیم می گوییم سلام به بهار انسان‌ها و خرمی دوران‌ها و انسان‌ها.

رحیم مشایی با بیان اینکه تمام تلاش‌های انسان‌های الهی در مکاتب گوناگون به ارمغان آوردن بهار برای بشر بوده است ، گفت: بدی‌ها ، زشتی‌ها، خصومت‌ها و دشمنی‌ها از لحاظ ذاتی جایگاهی ندارد و تنها نشانه نبود دوستی‌ها هستند و همه انسان‌های شریف هستند و مصلحان بشری کوشیده‌اند که خوبی‌ها را در جهان به اهتزاز درآورند.

رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها با اشاره به اینکه رفع بدی‌ها، کینه‌ها و دشمنی‌ها از جهان یک راه بیشتر ندارد، خاطرنشان کرد: برای ریشه‌کن کردن ظلم، فساد و تباهی باید تخم زیبایی ، نیکی و صلح و صفا در جهان بکاریم که در این حالت هیچ جایی برای نفرت و کینه ورزی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 204146
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز