همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد در تعریف و تمجیدهای جدید خود از اسفندیار رحیم مشایی گفت که اگر بخواهد مشایی را در یک کلمه معرفی کند او را مردی «بهاری بهاری بهاری» می‌نامد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در مراسم ملی «استقبال از نوروز» با ارائه تعاریف و توصیفات جدیدی از اسفندیار رحیم مشایی، او را «فرزند برومند ملت ایران» و «بهاری بهاری بهاری» نامید. احمدی‌نژاد در حالی که سخن گفتن درباره مشایی را کار سختی برای خود دانست، نظرات خود درباره مشایی را با شرکت‌کنندگان در این مراسم در میان گذاشت که گزیده‌ای از آن به نقل از فارس در ادامه آمده است:

  • باید شهادت دهم این مرد (اسفندیار رحیم مشایی) دلی پاک و زلال دارد. مردی است مهربان و عاشق تمام انسان‌ها و ایمانی دارد به استواری دماوند. من افتخار آشنایی با ایشان را در 28 - 27 سال قبل داشتم و این آشنایی با عنایات خداوند بر این بنده کوچک ادامه یافته است. من ایشان را مدیری مسلط و مدبر می‌دانم. ایشان مرد هنر و مرد عشق است، با تلاش استثنایی ایشان و نقش‌آفرینی فوق‌العاده آقای مشایی در یک دوره کوتاه چند برابر تاریخ گذشته ثبت جهانی شد.
  • آقای مشایی مشایی برای همه برادری دلسوز است. من ندیدم کسی با ایشان ملاقات کند و بدون اراده قبلی و شیفته ایشان نشود؛ شیفته اخلاق، منش و بزرگی ایشان.
  • آقای مشایی صاحب اندیشه است، صاحب نظریه است. در زمینه‌های گوناگون و اساسی جهان و انسان و رابطه انسان با خدا مدیریت جهانی صاحب‌نظر است، بر خودم وظیفه می‌دانم به نمایندگی از ملت ایران از ایشان تقدیر کنم. البته من برای نصب نشان از ایشان اجازه گرفتم که آیا اجازه می‌دهید آن را نصب کنم و آن را جزو افتخارات خود می‌دانم که علیرغم تمام ناملایمات، خداوند متعال این توفیق را به بنده داد که بنده به نمایندگی از ملت از یک فرزند برومند ملت تجلیل کنم.
  • ملت قدر فرزندان خود را می‌داند و می‌شناسد. من حق خود را در یک کلمه خلاصه می‌کنم اگر من بخواهم آقای مهندس مشایی را در یک کلمه معرفی کنیم ایشان مردی «بهاری بهاری بهاری» است.

اظهارات محمود احمدی‌نژاد درباره بهار حقیقی انسان

  • خداوند، انسان را خلق کرده تا بهاری زندگی کند و بهاری بیاندیشد. بهار حقیقی انسان در سایه استقرار عدالت، توحید و عشق به دست می‌آید. جایی که تمام انسان‌ها دل خود را مالامال از عشق به دیگران کنند و برای سعادت انسان‌های دیگر تلاش و فداکاری کنند. بهار انسان زمانی است که در آن خبری از غم، غصه، تبعیض و ظلم و تحقیر انسان‌ها نباشد و انسان در جایگاه حقیقی خود قرار گیرد. بهار انسان زمانی است که تمام انسان‌ها آئینه جلوه خداوند شوند، تمام پیامبران به دنبال این بودند تا بهار انسانیت را به انسان‌ها یادآوری کنند، آمده‌اند تا دست انسان را بگیرند و برای رسیدن به بهار یاری کنند. ملت بزرگ ایران در طول تاریخ به دنبال بهار بوده است، اولین ملتی که حقیقت بهار را شناخت و برای رسیدن به آن حرکت کرد ایرانیان بودند.
  • در ابتدای هر بهار نوروز اولاً تجدید میثاق ملت ایران با بهار است و ثانیاً نشانه اراده ملت ایران و عمق خواست آنان برای رسیدن به بهار حقیقی است. هر سال این میثاق برای رسیدن به بهار تجدید می‌شود. چند هزار سال است که ملت ایران در هزار بهار و در افقی بالاتر با بهار تجدید میثاق می‌کنند. نوروز جشن انسان است و یادآور بهار و برای رسیدن به بهار است، نوروز جشن همدلی است. جشن بازگشت به حقیقت انسان است، اگر ملت ایران پیام زرتشت را گرفت و پای آن جانفشانی کرد به خاطر آرزوی عمیق ملت ایران برای رسیدن به بهار بود.
  • زمانی که ملت ایران به عنوان یک ملت متمدن و بافرهنگ بر خلاف تمدن‌های اصلی بشری با آغوش باز اسلام را پذیرفت باز به خاطر عشق به بهار بود و حقیقت بهار را در پیام پیامبر انتخاب کرد. امروز هم ملت ایران به دنبال بهار است، امروز حوادث می‌آیند و می‌گذرند. فراز و نشیب‌ها می‌آیند و می‌گذرند آنچه می‌ماند جوهر و حقیقت یک ملت است. ما خدا را سپاسگزاریم که ملت ایران از ابتدای تاریخ ملتی پاک، مومن، موحد و عاشق بهار و عاشق انسانیت بوده است.
کد خبر 204777
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز