سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه مصرف مغز بادام درختی را برای افراد چاق مفیدتر از سایر مغزها عنوان کرد.

مغز بادام درختی برای افراد چاق مفید است

دکتر مجید غیور مبرهن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اهمیت مصرف آجیل‌ها در هرم غذایی اظهار کرد: در هرم غذایی، گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ و مغزها در یک ردیف قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه یک فرد سالم روزانه باید حدود دو تا سه واحد از مواد غذایی این طبقه را مصرف کند، افزود: به 45 تا 60 گرم گوشت یک واحد اطلاق می‌شود.

رییس جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: به یک لیوان حبوبات پخته، یک تخم‌مرغ متوسط و یک لیوان از مغزها نیز یک واحد گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه مواد غذایی این طبقه می‌توانند جایگزین هم شوند، خاطرنشان کرد: باید مصرف این مواد غذایی متعادل باشد.

دکتر غیور با تاکید بر اینکه این مغزها بهتر است به صورت تازه مصرف شوند، تصریح کرد: مغزها میوه‌ها را می‌توان برای مدت کوتاهی در فریزر نگهداری کرد.

وی مصرف آجیل‌ها و مغزها را به صورت پودر شده برای سالمندان توصیه کرد و گفت: مصرف این مغزها برای زنان باردار یا شیرده بیشتر از سایر افراد توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: بهتر است کودکان زیر یک سال و افرادی که آلرژی دارند، این مغزها را مصرف نکنند یا با احتیاط مصرف کنند زیرا مصرف این مغزها احتمال آلرژی را در آنان افزایش می‌دهد.

دکتر غیور تصریح کرد: بهتر است کودکان زیر یک سال ماهی، تخم‌مرغ کامل، آجیل و عسل مصرف نکنند.

وی با بیان اینکه برای کودکان یک تا دو ساله مصرف آجیل توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: بهتر است حجم زیادی از این مغزها در یک وعده به کودک داده شود چرا که ممکن است مشکلاتی از قبیل یبوست را برای وی ایجاد کند

کد خبر 204097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز