همشهری آنلاین: یک روز بعد از وعده رئیس مجلس برای کمک به ارتقای بودجه نشر در سال 92 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجلس خواست تا بودجه ای بالای 110 میلیاردتومانی را برای نشر تصویب کند.

مهر نوشت: سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح یک شنبه با همتای لبنانی خود دیدار داشت ضمن اعلام این خبر درباره ردیف بودجه نشر و مطبوعات در سال 92 گفت: انتظار ما از نمایندگان محترم مجلس این است که این بودجه در سال 1392 افزایش پیدا کند و چنانچه بودجه سال آینده هم به اندازه امسال باشد و یا حتی کاهش پیدا کند، قطعاً ما نمی‌توانیم انتظارات را برآورده کنیم.

حسینی افزود: خود نمایندگان هم گاهی از ما انتظار دارند که از نشریات حوزه انتخابیه‌شان حمایت کنیم، ولی باید اعتبار در اختیار ما باشد که با قوت از روزنامه‌ها و همه نشریات حمایت کنیم. حداقل باید 110 میلیارد تومان برای ردیف نشر تصویب شود هر چند انتظار ما این است که بیشتر از این مبلغ تصویب شود.

more

سخنان علی لاریجانی در حمایت ویژه مجلس از نشر در بودجه 92

حسینی در واکنش به این نکته یکی از خبرنگاران که هیچکدام از وعده‌های شما برای کاهش قیمت کاغذ عملی نشده است، گفت: با توجه به اتکای کالاها به نرخ ارز، بالاخره بخشی از افزایش قیمت‌ها طبیعی است، ولی ما باید تلاش کنیم که این نوسانات به حداقل کاهش پیدا کند و واردات انجام شود که الان هم واردات دارد انجام می‌شود.

وی افزود: بعضی‌ها انتظار دارند که قیمت کاغذ به حالت قبل برگردد، ولی طبیعی است که قیمت به آن حالت برنمی‌گردد و این اتفاق قطعاً نخواهد افتاد؛ چون الان که ارز مرجع در اختیار واردکنندگان نمی‌گذارند و اگر خیلی خوشبینانه برخورد کنیم، ارز مبادلاتی در اختیار واردکنندگان می‌گذارند که حداقل 2.5 برابر حالت سابق است.

وی درباره زمان پرداخت وام مسکن خبرنگاران هم تاکید کرد: ما پیگیر این قضیه هستیم و امیدواریم هرچه زودتر تحقق پیدا کند و قولی که دولت داده عملیاتی و اجرایی شود.

وی درباره قطع شبکه العالم از یکی از ماهواره‌ها گفت: ما همانگونه که در مورد تحریم‌ها عمل می‌کنیم و بعد ما آنها را دور می‌زنیم و راه جدیدی پیدا می‌کنیم، در مورد شبکه‌های تلویزیونی هم همین وضعیت هست یعنی آنها مرتب اقداماتی را انجام می‌دهند ولی ما هم باید از همه ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم البته فعالیت حقوقی هم باید انجام دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما نباید تسلیم شرایط شویم و حتماً باید فعالیت‌های خودمان را دنبال کنیم که آنها به اهداف خودشان که نرسیدن صدای ملت ایران به گوش جهانیان است، دست پیدا نکنند.

سید محمد حسینی در جمع خبرنگاران درباره دیدار صبح امروزش با همتای لبنانی خود گفت: ما روابط فرهنگی بسیار خوبی با لبنان داریم و هفته فرهنگی ایران در لبنان چندی قبل برگزار شد که با استقبال بسیار خوب وزارت فرهنگ و مردم این کشور روبرو شد. ما به طور مرتب در لبنان برنامه‌های هنری اعم از اجرای تئاتر و موسیقی و نمایش فیلم داریم و وزیر فرهنگ لبنان هم در همین راستا به ایران سفر کرده تا بر همکاری‌های دوجانبه تاکید داشته باشیم.

کد خبر 203865
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز