گروه اقتصادی: خوش‌بینی نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران در آلماتی قزاقستان باعث تداوم ریزش ارزش دلار در بازار آزاد شد و فعالان اقتصادی همچنان امید به کاهش ارزش ارزهای معتبر دارند.

ارز

در تازه‌ترین تحول، وزیر اطلاعات هم از رصد معاملات ارزی خبر داد و گفت: با توجه به بحران‌های ارزی اخیر، وزارت اطلاعات سامانه کنترلی مورد نیاز در دستگاه‌های اجرایی را ایجاد کرده است.به گزارش ایرنا، حیدر مصلحی روز شنبه در همایش سراسری اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی مراکز و استان‌ها با اعلام این موضوع افزود: رویکرد این سامانه پیشگیری از تخلف است. او با اشاره به راه‌اندازی فاز سوم پورتال ارزی از 15اسفندماه امسال، تأکید کرد: در این سامانه تمام مراحل واردات قانونی کشور ثبت شده و امکان بروز تخلفات از بین می‌رود. مصلحی با تأیید جعل ثبت سفارش برای دریافت ارز در گذشته افزود: امروزه با قاطعیت می‌گوییم با استفاده از این سامانه تخلفات این چنینی دیگر اتفاق نمی‌افتد.

وزیر اطلاعات همچنین دریافت ارز برای واردات و عدم‌ورود کالا به کشور را یکی دیگر از تخلفات موجود عنوان و تصریح کرد: در این مقوله نمی‌توانیم آمار دقیقی ارائه دهیم اما خسارات ناشی از آن به کشور فراوان است. به گفته وزیر اطلاعات تلاش‌هایی صورت گرفته تا صادرکنندگان میزان ارزی را که از صادرات خود به‌دست می‌آورند وارد کشور کنند زیرا در غیر این صورت چالش‌هایی به‌وجود می‌آید و عده‌ای از آن سوءاستفاده می‌کنند که به‌معنای واقعی کلمه، جنایت در حق کشور است. او درباره موانع و محدودیت‌های قانونی پیرامون برخورد با اخلالگران ارزی افزود: این چالش‌ها سبب شده فرد خاطی پس از پرداخت جریمه آزاد شده و پس از آن اخلال شدیدتری را به‌وجود آورد بنابراین هنوز در این زمینه نتوانسته‌ایم راهکار مناسبی را ارائه دهیم.

کاهش ارزش دلار و سکه

به گزارش همشهری، قیمت فروش هر دلار آمریکا در معاملات بازار آزاد روز گذشته به 3600تومان رسید، هر یورو هم 4800، پوند 5700 و درهم امارات 1000تومان خرید و فروش شد. افت ارزش دلار و تداوم پیش فروش سکه در شعب منتخب بانک تجارت هم باعث شد تا قیمت هر سکه طرح جدید و قدیم به‌ترتیب با یک میلیون و 410 و یک میلیون و 390هزار تومان خرید و فروش شود که نسبت به هفته گذشته ارزش سکه هم کاهش یافته است. همچنین قیمت پیش‌فروش سکه پس از چهار روز از آغاز این طرح تغییری نکرده است و سکه تمام بهار همچنان با نرخ یک میلیون و 250هزار تومان و نیم سکه با نرخ 623هزار تومان پیش فروش می‌شود.

کد خبر 203755
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز