همشهری آنلاین: یک تحلیل‌گر بازار سکه با بیان اینکه پیش فروش با نرخ‌های اعلام شده بانک مرکزی کار اشتباهی است، گفت: این کار موجب افزایش انتظاری تورم شد که بر همین اساس سکه طی این مدت نه تنها کاهش بلکه حداقل 73 هزار تومان افزایش یافت.

فارس نوشت: محمد حسن تسلیمی با بیان اینکه پیش فروش سکه با قیمت یک میلیون و 250 هزار تومان توسط بانک مرکزی به گرانی دامن زده است، اظهار داشت: قبل از اعلام قیمت‌ها، سکه در بازار یک میلیون و 400 هزار تومان بود که پس از آن با اعلام قیمت‌های پیش فروش، 73 هزار تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: زمانی که قیمت پیش فروش سکه یک میلیون و 250 هزار تومان تعیین می‌شود با احتساب گذشت زمان و کسر 6 درصد مالیات ارزش افزوده و همچنین تورم در این مدت، تورم انتظاری در جامعه ایجاد شده است.

مدیر معاملات آتی کارگزاری نو اندیشان گفت: هم‌اکنون سررسید اردیبهشت ماه با 100 هزار تومان افزایش یک میلیون و 654 هزار تومان معامله می‌شود.

تسلیمی افزود: ظرف مدت 48 ساعت پس از اعلام قیمت‌های پیش فروش حداقل شاهد افزایش 100 هزار تومانی در سررسید اردیبهشت ماه بودیم.

این تحلیل‌گر بازار سکه با اشاره به اینکه استقبال مردم به خاطر تورم انتظاری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: نرخ انتظاری تورم با توجه به سیاست‌گذاری غلط بانک مرکزی افزایش یافته که همین امر موجب خرید سکه‌های پیش فروشی توسط عده‌ای از مردم شده است.

وی ادامه داد: ظاهرا بانک مرکزی هم به افزایش قیمت‌ها علاقه دارد، چرا که بر همین اساس نرخ‌های جدید را اعلام کرده است.

تسلیمی گفت: بسیاری از تحلیل‌گران بازار بر این باور بودند که نهایتا مبلغ هر قطعه سکه بهار آزادی برای پیش فروش یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شود و بیش از آن نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به قیمت‌های در حال معامله سررسید‌های آتی سکه تصریح کرد: سررسید اسفند و فروردین به ترتیب یک میلیون و 505 هزار تومان و یک میلیون و 585 هزار تومان معامله می‌شود.

کد خبر 203226
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز