همشهری‌آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی قیمت سکه پیش فروشی که قرار است از سه شنبه 8 اسفند ماه آغاز شود را بیش از یک میلیون و 250 هزار تومان اعلام کرد.

مهر نوشت: محمود بهمنی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت پیش فروش سکه با نرخ قطعی مشخص شده است، گفت: قیمت سکه پیش فروشی که قرار است از 8 اسفند ماه آغاز شود، کمی بیش از یک میلیون و 250 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: مدت زمان اجرای دور جدید پیش فروش سکه و ادامه این برنامه در سال آینده بستگی به تقاضای مردم خواهد داشت.

رئیس کل بانک مرکزی پیش از این با اعلام اینکه هر فرد تنها می‌تواند 5 سکه تمام بهار آزادی یا 10 نیم سکه بهار آزادی پیش خرید کند گفته بود: اشخاص حقیقی می‌توانند سکه پیش خرید کنند، ضمن اینکه اشخاص حقوقی به هیچ عنوان نمی‌توانند سکه پیش خرید کنند.

بهمنی وعده داده بود: سکه‌های پیش فروشی را سر موقع سررسید به متقاضیان تحویل خواهیم داد.

در همین حال، 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده از قیمت قطعی سکه در زمان تحویل از متقاضیان دریافت خواهد خواهد شد، ضمن اینکه سکه‌های پیش فروشی با زمان تحویل 6 ماهه خواهد بود.

در حال حاضر قیمت هر سکه تمام طرح جدید در بازار یک میلیون و 408 هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و 370 هزار تومان، نیم سکه 704 هزار تومان، ربع سکه 437 هزار تومان و سکه گرمی 307 هزار تومان است.

در واقع قیمت سکه پیش فروشی (بیش از یک میلیون و 250 هزار تومان) بیش از 11 درصد از قیمت بازار کمتر درنظر گرفته شده است. البته مالیات بر ارزش افزوده سکه تمام پیش فروشی (6 درصد) حدود 75 هزار تومان می‌شود که اگر این رقم را از رقم 158 هزار تومان مابه‌التفاوت قیمت بازار و نرخ سکه پیش فروشی کم کنیم، رقم 83 هزار تومان حاصل می‌شود که در این صورت، سهم این رقم از نرخ فعلی سکه در بازار حدود 6 درصد می‌شود.

کد خبر 203030
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز