جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکلاس مادورا معاون رییس جمهوری ونزوئلا وضع جسمانی هوگو چاوز را دشوار اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه از ˈکاراکاسˈ با انتشار این خبر گزارش داد مادورا در یک نطق تلویزیونی گفت که چاوز همچنان برای سلامتی خود می جنگد.

برپایه این خبر معاون رییس جمهوری ونزوئلا گفت:ˈ چاوز برای سلامتی و زندگی درحال مبارزه است و ما وی را همراهی می کنیمˈ.

این گزارش حاکی است مادورا وضعیت سلامتی رییس جمهوری ونزوئلا را همانند شرایط جسمانی در بیستم ماه دسامبر (30آذر) گذشته توصیف کرد و افزود که شخص رییس جمهوری با نبرد بزرگی برای تندرستی و سلامتی خود روبرو است.

آسوشیتدپرس گزارش داد معاون رییس جمهوری ونزوئلا در نطق تلویزیونی خود از مردم این کشور خواست تا برای چاوز دعا کرده و همچون 14 سال گذشته به رییس جمهور سوسیالیست خود وفادار به مانند.

این درحالی است تازه ترین نظر سنجی ها نشان می دهد که از هرپنج شهروند ونزوئلایی سه نفر به به بهبود و بازگشت چاوز به قدرت ایمان دارند.

برپایه این خبر نظر سنجی ˈدیتانالیسیسˈ که در مورخ 11فوریه از یکهزارو 198 نفر از شهروندان ونزوئلا بعمل آمد، نشان می دهد 58 درصد باور به بهبودی چاوز داشته و 30 درصد نیز فکر نمی کنند که وی به قدرت بازگردد.

بنابراین خبر چاوز از 11دسامبر (23بهمن) گذشته که برای انجام چهارمین عمل سرطانی نامعلوم به کوبا سفرکرده بود تاکنون سخن نگفته است.

چاوز که درماه اکتبر سال گذشته باردیگر بعنوان رییس جمهوری ونزوئلا برگزیده شد، در 18 فوریه (30 بهمن)پس از انجام عمل جراحی در کوبا به کشورش بازگشت و هم اکنون دریک بیمارستان نظامی در کاراکاس تحت مراقبت های درمانی قرار دارد.

کد خبر 203544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز