همشهری آنلاین: محمدعلی بهمنی در پاسخ به انتقادهای مطرح‌شده درباره معرفی «شاعران مردمی 10 سال اخیر» در جشنواره شعر فجر تأکید کرد که در این انتخاب‌ها تردیدی وجود ندارد و اکنون جوان‌ها به شعر آیینی اقبال نشان می‌دهند.

ایسنا نوشت: این شاعر و رییس شورای علمی هفتمین جشنواره شعر فجر درباره معرفی علیرضا قزوه و حمیدرضا برقعی به عنوان «شاعران مردمی 10 سال اخیر» گفت: این دو نفر را مردم انتخاب کردند و این نمونه‌گیری جامع بوده است. در این نمونه‌گیری، شاعران، اصحاب رسانه و کتاب‌فروشی‌ها مردم مورد برسش قرار گرفتند و تلاش شده که این نمونه‌گیری جامع و موثق باشد.

او ادامه داد: طبیعی است که در کشور بیش‌تر نام کسانی که تکثیر می‌شوند، در حافظه بماند و انتخاب این دو نفر خیلی دور از ذهن نیست.

بهمنی همچنین گفت: انتخاب این دو شاعر به این دلیل که شاعر آیینی بوده‌اند، نیست. اگر عزیزانی دیگر هم در این مقوله جای می‌گرفتند، معرفی می‌شدند.

رییس شورای علمی جشنواره شعر فجر همچنین افزود: اگر به این انتخاب شکی هست، منتقدان می‌توانند این پاسخ‌ها را ببینند و تردیدی در این دو انتخاب نیست.

بهمنی در ادامه افزود: به هر حال، محدودیت‌هایی درباره انتخاب شاعران بود، یعنی مردم باید شاعری را انتخاب می‌کردند که در قید حیات باشد، این خود به خود هم‌نسلان من را در پاسخ‌گویی کنار می‌گذاشت و در واقع جوان‌ها بیش‌تر به این پرسشنامه پاسخ داده‌اند و جوان‌ها هم از آثار آیینی استقبال می‌کنند.

او با اشاره به انتخاب حمیدرضا برقعی در این بخش گفت: برقعی جوانی است که شعرهایش بسیار پرفروش است و کارهای او حتا به چاپ بیستم رسیده است و انتشار سوء ظن‌ها نسبت به شاعران مناسب نیست.

این شاعر درباره انتقادهایی که این روزها نسبت به خودش شده است، گفت:‌ من معمولا به انتقادهایی که نسبت به خودم شده، باسخ نمی‌گویم. کارهای من روشن است و کسانی که به من انتقاد دارند، خودشان متوجه می‌شوند. برخی پیش از این‌که بدانند چه کسانی در هفتمین جشنواره شعر فجر پذیرفته شده‌اند، قضاوت‌هایی را طرح کردند و وقتی نتایج مطرح شد، گفتند ما نمی‌دانستیم این افراد پذیرفته می‌شوند.

بهمنی گفت: به من هم مثل بقیه انسان‌ها انتقاداتی وارد است، اما من به هیچ‌کدام از این انتقادها باسخ نمی‌گویم، مگر این‌که فکر کنم اشتباه‌ کرده‌ام و بخواهم معذرت‌خواهی کنم؛ وگرنه می‌گذارم یا خودشان روشن شوند یا دیگران آن‌ها را روشن کنند.

کد خبر 203268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز