با تصویب نمایندگان مجلس، دولت موظف شد به‌منظور حفظ امنیت غذایی اقشار آسیب پذیر به‌ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در مقاطع سه ماهه سبدهای کالایی در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش همشهری در ماده واحده این طرح آمده است: به‌منظور حفظ امنیت‌غذایی اقشار آسیب‌پذیر به‌ویژه خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، دولت موظف است در مقاطع سه‌ماهه سبدهای کالایی شامل برنج، روغن و گوشت را تأمین و از طریق دستگاه‌های مذکور توزیع نماید. اعتبار لازم برای اجرای این قانون به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت در بودجه سالانه کشور منظور می‌گردد.

اجرای این قانون لازمه پرداخت مستمری ماهانه به خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی نیست. یک فوریت این طرح پیش از این در جلسه قبلی مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود. در جلسه دیروز پیشنهاد بازگشت به طرح قبلی و اصلاح برخی جزئیات ماده واحده که توسط برخی نمایندگان مطرح شده بود رأی نیاورد. سرانجام نمایندگان جزئیات طرح تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر را با 143رأی موافق، 13رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از 236رأی تصویب کردند.

کد خبر 203245
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز