رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت تعداد 600 راننده تهرانی که نمره منفی آنها بیش از 30 بوده از سفر نوروزی محروم شدند

رحیمی سردار راهنمایی و رانندگی

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سال جاری نیز موفق به کسب رتبه اول در ناجا شده است افزود: آمارها نشان می‌دهد ترافیک در اسفندماه حدود 20 درصد در تهران افزایش داشته و پیک ترافیک از 5 صبح تا 21 شده است.

وی افزود: 15 درصد افزایش بار ترافیک از ساعت 8 تا 11 و 22 درصد از ساعت 17 تا 21 بوده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزایش پارک‌های حاشیه‌ای، افزایش نقص فنی خودروها و تصادفات خسارتی را مهمترین علل افزایش بار ترافیک اسفندماه عنوان کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد حدود 33 درصد ترافیک پایتخت به دلیل نقص فنی و 27 درصد به دلیل تصادفات خسارتی است که بدین ترتیب باید گفت: حدود 60 درصد بار ترافیک پایتخت به دلیل نقص فنی و تصادفات خسارتی رخ می‌دهد.

طرح تشدید برخورد با پارک‌های حاشیه‌ای از سه‌شنبه آغاز می‌شود

وی در ادامه از اجرای طرح تشدید برخورد با پارک‌های حاشیه‌ای در تهران خبر داد و گفت: اجرای این طرح از روز سه شنبه در تهران آغاز شده و تمامی نیروهای راهور نیز در آماده باش کامل به سر می‌برند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: 70 درصد نیروهای پلیس راهور در ساعات بعد از ظهر برای روان سازی ترافیک به کارگیری خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های ویژه ترافیکی در اسفندماه خواهیم داشت، گفت: مراکز مهم و پرترافیک پایتخت مانند مراکز خرید و بازارچه‌های نوروزی شناسایی و تمامی خیابان‌های اطراف آنها تحت پوشش طرح ویژه ترافیکی قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر تعداد جرثقیل‌های تهران نیز افزایش پیدا کرده این جرثقیل‌ها خودروهایی را که نسبت به انسداد معابر اقدام کرده‌اند منتقل می‌کنند.

600 راننده تهرانی متخلف از سفر نوروزی محروم شدند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه در آستانه سال جدید ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد افزایش یافته است گفت: بر این اساس طرح ویژه تشدید برخورد با ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد از روز سه شنبه در تهران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود که در این طرح ضمن برخورد با خودروهای متخلف رانندگانی که نسبت به پوشاندن پلاک و یا دستکاری پلاک خود اقدام می‌کنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. از سوی دیگر کنترل خطوط ویژه نیز در دستور کار پلیس قرار دارد و بر این اساس ماموران پلیس با موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که وارد خط ویژه شوند به طور جدی برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی نیز از روز دوشنبه آغاز شده است افزود: در عین حال برابر ابلاغیه صورت گرفته هرگونه کنده کاری در پایتخت از 15 اسفندماه به جز پروژه‌های عمرانی ضروری و کلان ممنوع است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه به تخلفات رانندگان تهرانی اشاره کرد و گفت:‌343 راننده‌ای که بیش از 30 نمره منفی دریافت کرده بودند گواهینامه‌شان اخذ شده و 254 راننده نیز که به 30 نمره منفی رسیده اند احضار شده‌اند که گواهینامه این افراد نیز اخذ خواهد شد و بدین ترتیب باید گفت 600 راننده تهرانی در ایام نوروز از سفر محروم شدند. از سوی دیگر 8000 راننده تهرانی نیز در مرز دریافت 30 نمره منفی و اخذ گواهینامه قرار دارند که این افراد باید حتما مراقب رانندگی خود باشند.

به گفته وی رانندگان می‌توانند با ارسال شماره گواهینامه خود به سامانه 30005151 از میزان نمره منفی مطلع شوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال 105 نفر در تهران در تصادفات رانندگی کمتر کشته شدند گفت: آمارها نشان می‌دهد طی سه سال گذشته شمار کشته‌های تصادفات رانندگی از 1460 نفر به حدود 800 نفر در پایان سال جاری کاهش خواهد یافت که این امر موفقیت بزرگی در پایتخت به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه 622 هزار تهرانی اعم از راکب موتورسیکلت، همیاران پلیس، فرهنگیاران ترافیک و اعضای سازمان‌های دولتی و غیر دولتی آموزش ترافیک دیده‌اند گفت: در عین حال 15 گروه عروسکی نیز با همکاری شهرداری تهران هم اکنون در حال آموزش دادن به همیاران پلیس برای نوروز 92 هستند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه 60 طرح مهم ترافیکی در سال جاری به مرحله اجرا گذاشته شده است، به طرح برخورد با تخلفات شبانه اشاره کرد و گفت: 742 هزار خودروی متخلف در 11 ماه گذشته در طرح شبانه مورد برخورد پلیس قرار گرفتند که این رقم نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش نشان می‌دهد. در عین حال بیشترین خودروهای متخلفی که مورد برخورد قرار گرفته‌اند پس از خودروهای سواری که به دلیل سرعت و سبقت و دور دورهای غیر مجاز برخورد شدند، خودروهای سنگین بودند.

وی در خصوص تغییر در ساعت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد نیز به ایسنا گفت: تا کنون برای تغییر ساعت زوج و فرد تصمیم خاصی گرفته نشده اما تیم ویژه‌ای در حال بررسی این موضوع است و تلاش خواهیم کرد تا برای تسهیل در خرید شهروندان ساعات زوج و فرد را در صورتی که به جمع بندی برسیم کاهش دهیم اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص خودروهایی که ورود ممنوع می‌روند نیز به ایسنا گفت: 30 تا 40 نقطه مهم در پایتخت که از معابر عمده ورود ممنوع‌رو بوده‌اند شناسایی شده‌اند و طی روزهای آتی تیم‌های ویژه‌ای برای برخورد با خودروهای متخلف در این مناطق مستقر خواهند شد.

وی در عین حال از شناسایی تمامی معابری که تخلف ورود ممنوع در آنها انجام می‌شود خبر داد و گفت: این معابر که در آنها عمدتا رانندگان عادت کرده‌اند ورود ممنوع بروند در حال شناسایی هستند که به زودی پس از شناسایی مورد برخورد پلیس قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوالی در خصوص حذف برچسب‌های طرح ترافیک نیز گفت: تا زمانی که کل محدوده زوج و فرد به دوربین‌ مجهز نشود امکان حذف این برچسب‌ها وجود ندارد که امیدواریم شهرداری تهران در این خصوص پیش از هرگونه تصمیم گیری با پلیس هماهنگ کند که فعلا ما نیز از طریق رسانه‌ها در جریان این موضوع قرار گرفته‌ایم.

تهرانی‌ها امسال 38 درصد کمتر اعمال قانون شده‌اند

وی همچنین به آمار برخورد با رانندگان متخلف اشاره کرد و گفت: در 11 ماهه امسال اعمال قانون در تهران 38 درصد کاهش داشته است که این امر نشان می‌دهد تهرانی‌ها قانونمند تر شده‌اند.

 رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص انسداد بزرگراه جوانه گفت: در خیابان جوانه ریزشی گزارش شد که بر اساس آن پلیس مجبور شد این بزرگراه را ببندد و مسیر زمزم را به عنوان جایگزین معرفی کند.

وی تصریح کرد: برابر اعلام شهرداری تهران کار ایمن سازی این بزرگراه تا فردا به اتمام می‌رسد و شهروندان می‌توانند از روز سه شنبه از بزرگراه جوانه مجددا استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به خیابان مولوی اشاره کرد و گفت: در خیابان مولوی نیز با توجه به مشکلات موجود مجبور شدیم به صورت مقطعی بخشهایی از این خیابان را ببندیم تا نسبت به تزریق بتن در این خیابان اقدام شود که این عملیات فعلا ادامه دارد و زمانی برای بازگشایی کامل این خیابان نمی‌توانیم اعمال کنیم.

انتقاد از برخی بداخلاقی‌ها و سیاسی کاری‌ها در خصوص راهنمایی و رانندگی

وی در ادامه از برخی بداخلاقی‌ها و سیاسی کاری‌ها در خصوص راهنمایی و رانندگی انتقاد کرد و گفت: پلیس پیرو ولایت است و به هیچ عنوان سیاسی نیست اما از برخی رسانه‌ها گله مندیم که برخی کارهای سیاسی خود را به ناحق به پلیس نسبت می‌دهند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به تیتر یکی از روزنامه‌های صبح امروز در خصوص تونل نیایش اشاره کرد و گفت: این روزنامه بدون آنکه مصاحبه‌ای با پلیس راهنمایی و رانندگی کرده باشد از قول جانشین پلیس راهور تهران مطالبی درج کرده است که به هیچ عنوان صحت نداشته و پلیس آنرا تایید نمی‌کند.

وی افزود: تونل نیایش و دو طبقه کردن بزرگراه صدر نمادی از کارهای بی‌نظیر و کم نظیر دنیاست که تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیک داشته و پیش‌بینی می‌کنیم با افتتاح باند جنوبی تونل نیایش و طبقه زیرین و بالایی بزرگراه صدر ترافیک مدرس، پلهای فجر، یادگار امام (ره) و همت به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه تونل نیایش از ساعت 22 تا 10 صبح مسدود است، افزود: با افتتاح لاین شمالی تونل نیایش حجم ترافیک در بزرگراه‌های مدرس تا پارک وی و یادگار امام (ره) و صدرو بابایی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کد خبر 203020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز