همشهری آنلاین: پلیس پاکستان از بازداشت سرکرده گروه لشکر جنگوی به اتهام ارتباط با حملات تروریستی امسال در شهر کویته که به کشته شدن دست‌کم دویست نفر انجامیده است خبر داد.

پاکستان کشتار شیعیان

به گزارش واحد مرکزی خبر،پلیس اعلام کرد نیروهای امنیتی، مالک اسحاق رئیس لشکر جنگوی را بعد از ظهر جمعه ( 4 اسفند) در شهر رحیم یار خان بازداشت کردند. ظفر چاتا از مقامات محلی پلیس پاکستان گفت‌:«لشکر جنگوی مسئولیت حملات اخیر کویته را بر عهده گرفته است [شمار قربانیان انفجار در کویته پاکستان به 55 کشته افزایش یافت]و اسحاق نیز فرمانده اصلی این گروه است به همین جهت ما وی و بیست و چهار عضو دیگر این گروه را بازداشت کردیم.»

لشگر جنگوی مسئولیت حمله شنبه گذشته در شهر کویته را که به کشته شدن هشتاد و پنج نفر از شیعیان پاکستان انجامید بر عهده گرفت. دیده بان حقوق بشر اعلام کرده است سال قبل بیش از چهارصد شیعه در حملات تروریستی در پاکستان کشته شدند.
این مقام پلیس گفت تا زمانی که تحقیقات ادامه یابد اسحاق در بازداشت نیروهای امنیتی باقی خواهد ماند. وی گفت تحقیقات و بازجویی ها احتمالا یک ماه ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلام آباد، سرکرده گروه لشکر جنگوی در ماه ژوئیه سال 2011 میلادی و بعد از تحمل چهارده سال حبس به اتهام دست داشتن در سی و چهار مورد قتل و تروریسم از زندان آزاد شد.

کد خبر 202549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز