جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نماز جمعه ماه آخر سال به امات آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

به گزارش مهر، آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم تبریز ، گفت: امیدواریم خداوند متعال سایه ولایت را همواره بر نظام جمهوری اسلامی مستدام بدارد.

وی افزود: صحبت‌های ایشان نشان می‌دهد ولایت چقدر اهمیت دارد. البته در همه دنیا چنین است که یک نفر باید باشد تا حرف آخر را بگوید. ولیکن در نظام اسلامی این موضوع تنها از بعد سیاست حکومت نیست بلکه اطاعت کردن از ولایت یک تکلیف شرعی هم هست و الحمدالله ملت ایران همیشه مطیع ایشان هستند.

وی همچنین با تشکر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: مردم ایران که به فرموده رهبر عزیز که هر چقدر هم از آنان تشکر شود باز هم کم است، بعد از 33 سال آن هم با تمام گرفتاری‌ها، کشتارها، فشارها و تحریم‌ها این طور در صحنه حاضر هستند و این لطف خداوند و نشانه‌ای از بصیرت و رشد ملت ایران است.

خطیب جمعه تهران خاطر نشان کرد: مردمی که برای اسلام و اتامه باطل اینطور فداکاری کنند مطمئن باشند که شامل لطف خدا و فضل و رحمتش قرار خواهند گرفت و این حضور می‌تواند دشمن را مایوس کند.

امامی کاشانی همچنین با اشاره به سومین سالگرد قیام مردم بحرین، گفت: مردم بحرین نیز انشاءالله به زودی شامل همان لطف و رحمت خدای متعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه ملت‌ها هیچ گاه نمی‌توانند جنایت‌ها را تحمل کنند، گفت: نه تنها امت اسلام بلکه تمام ملت‌های روی زمین از این جنایات ناراحت هستند و از آن دفاع نمی‌کنند اما اسلحه و پول دست حاکمان است. آن هم حاکمانی که عمال بیگانه، نوکران و حامیان اسرائیل هستند. ولی به فضل خدا این پول‌ها زورها و تزویرهای دروغین رو به غروب است و امید است که این حرکت‌های مردمی به نتیجه برسد.

خطیب جمعه تهران ضمن انتقاد از سازمان‌های بین‌المللی و عدم کارآیی آنان برای احقاق حقوق ملت‌ها، تصریح کرد: امروز هیچ فریادرسی نیست و محافل عمومی و بین‌المللی دروغ می گویند و اینطور نیست که بگوییم شورای امنیت و سازمان ملل مرده اند. کاش مرگ بود چرا که مرگ ضرر و نفعی ندارد اما وجود اینان ضرر دارد.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اختلاف شیعه و سنی در پاکستان، گفت: این همه خون ریختن در عراق، سوریه، پاکستان و نقاط مختلف جهان و ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی از نقشه‌های دشمنان اسلام است که این جنایت‌ها را انجام می دهند اما حالا همان وقتی است که باید بگوییم ای مهدی آخر الزمان، ای حجت خدا ظهور کن.

وی افزود: امام صادق (ع) فرمودند: وقتی ملت‌ها روی زمین مایوس شوند و ناله‌ها بلند شود حضرت مهدی (عج) ظهور خواهند کرد. پس بنابراین باید بگوییم مهدی بیا، مهدی بیا، فریادها بلند است و اشک‌ها جاری.

امامی کاشانی همچنین در پایان خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به درگذشت آیت الله خوشوقت، گفت: آیت الله خوشوقت از طلاب پاکیزه‌ای بودند که بسیار به بحث اخلاق توجه می‌کردند و از زمانی که ایشان یک طلبه بودند روش و سلوکش همیشه یک سرمشق و الگویی برای دیگر طلبه‌ها بود و امیدواریم رحمت و رضوان خداوند شامل ایشان و همه درگذشتگان و شهدا شود.

امامی کاشانی در خطبه اول انسجام و وحدت جامعه را یک ضرورت مهم دانست و تاکید کرد: وقتی ما نماز را به جماعت می‌‌خوانیم هدف اصلی، انسجام و وحدت اسلامی است و باید بر روی وحدت تکیه کرد.

امام جمعه موقت تهران در پایان به فرایض نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: در نماز جمعه دعا مستجاب می‌شود، چه دعا به خود نماز باشد چه دعا در بین دو خطبه؛ این دعا ارزش دارد و مستحب است.

کد خبر 202494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز