همشهری آنلاین: 150 نفر از 220 نماینده حاضر در جلسه با درخواست 61 نفر از نمایندگان مجلس مبنی بر رسیدگی خارج از نوبت به لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده با استناد به ماده 104 آیین‌نامه داخلی موافقت کردند.

61 نماینده مجلس از همکارانشان در مجلس شورای اسلامی خواستند تا لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار دهند که مجلس نیز با این درخواست موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، حسینعلی شهریاری به عنوان یکی از درخواست‌کنندگان گفت: این لایحه محدودیت‌ها برای فرزندان چهارم و به بعد را لغو می‌کند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: همچنین در این لایحه مرخصی دوران زایمان زنان افزایش یافته و همچنین برای مردان نیز مرخصی دوران زایمان همسرانشان، پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تاکید کرد: ‌اگر سریع‌تر این لایحه اصلاح نشود حقوق مادران و فرزندان چهارم و به بعد ضایع می‌شود.

حمیدرضا عزیزی نماینده اردل و فارسان و حجت‌الاسلام مهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان در مخالفت و موافقت با این درخواست صحبت کردند.

پس از سخنان درخواست‌کننده، موافق و مخالف، از 220 نماینده حاضر در جلسه 150 نفر رای موافق، 16 نفر رای مخالف و 13 نفر رای ممتنع دادند.

به این ترتیب مجلس با رسیدگی خارج از نوبت به لایحه مذکور موافقت کرد.

کد خبر 202073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز