همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم‌زمان با افتتاح تونل بزرگ نیایش اعلام کرد: تونل نیایش نه تنها بر ترافیک محورهای منتهی به تونل اثر می‌گذارد بلکه ترافیک کل شهر تهران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: این طرح عظیم شهری به عنوان کاری که انجام آن در ابتدا غیر ممکن به نظر می‌رسید، با تلاش شبانه‌روزی حدود ۶ هزار کارگر و مهندس در مدت زمان کمتر از ۷۰۰ روز امکان‌پذیر شد.

وی با اشاره به اینکه دست‌اندرکاران احداث تونل نیایش با برنامه‌ریزی دقیق و با حساب و کتاب پیش‌ رفتند، اظهار کرد: آن‌ها از هیچ کوششی فروگذار نکرده و هیچ فرصتی را از دست ندادند و به عهد خود با مردم وفا نموده و این تونل را در مدت زمان ۶۹۴ روز آماده کرده و تحویل شهروندان دادند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه افرادی که با الفبای مهندسی آشنایی دارند، معنای حفاری تونلی به طول بیش از ۱۰ کیلومتر با سطح مقطع ۴۷۰ متر مربع در دل خاک‌های آبرفتی شهر تهران را می‌دانند، تصریح کرد: حجم خاک‌برداری انجام شده در این پروژه ۲۰۰ هزار متر مکعب بوده، ضمن اینکه ۲۷۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی نیز در آن صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از توسعه زیرساخت‌های شهر و ساخت پل‌ها، بزرگراه‌ها و تونل‌های شهری به تصویر کشیدن توانمندی‌های فنی و مدیریتی نیست، اضافه کرد: هدف از گسترش این زیرساخت‌ها، خدمت به مردم و گشایش گره‌ای از مشکلات روزمره آن‌هاست.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه انبوه اقدامات مدیریت شهری در حوزه آبادانی و عمران شهر و توسعه زیرساخت‌های شهری برای این است که مردم زندگی راحت‌تری را تجربه کنند، گفت: سعی کرده‌ایم تا سازه‌هایی مانند پل‌ها، بزرگراه‌ها و تونل‌های شهری را به عناصر مشکل‌گشای شهر تبدیل کنیم.

کد خبر 201575
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز