گروه شهری: براساس طرح بشارت که سه‌شنبه شب گذشته با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران از آن رونمایی شد تمامی 80هزار نفر راننده تاکسی سطح شهر تهران می‌توانند با 50درصد تخفیف از خدمات رفاهی، درمانی، ورزشی و آموزشی بهره‌مند شوند.

شهردار تهران در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه شغل رانندگان تاکسی انصافا به لحاظ جسمی و روحی از مشاغل سخت است و زحمات بسیار سنگینی بردوش این قشر زحمتکش قرار دارد، گفت: مطمئناً این بسته خدماتی (طرح بشارت) نمی‌تواند تمام مشکلات شما را حل کند ولی از خداوند می‌خواهم تا جایی که در توان دارم و شرایط اجازه می‌دهد بخشی از مشکلات رانندگان تاکسی را حداقل در حوزه رفاهی و خدماتی برطرف سازم.

وی درعین حال با تأکید بر اینکه با توجه به بحث تورم باید توجه داشته باشیم که به مردم فشار نیاید، اظهارداشت که در زمان نرخ‌گذاری حمل‌ونقل عمومی باید ملاحظه رانندگان تاکسی و اتوبوس را نیز بکنیم زیرا آنها هم جزئی از مردم هستند؛ این درحالی است که به گفته شهردار تهران اعضای شورای شهر دراین قضیه همکاری خوبی دارند اما برخی مواقع فرمانداری به دلایل مختلف این نرخ‌ها را تأیید نمی‌کند.

قالیباف همچنین از رانندگان تاکسی به‌عنوان سفیران فرهنگی شهر یاد کرد و خطاب به آنان گفت: شما وسیله ارتباط جمعی رودررو با مردم هستید.در ادامه این مراسم همچنین میثم مظفر مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت 100هزار تاکسیران در شهر پایتخت گفت: این رقم از لحاظ کمیت در رتبه نخست در میان کلانشهرهای جهان قرار دارد.

مظفر با بیان اینکه 17هزار ناوگان تاکسیرانی باید نوسازی شود، گفت: از حدود یک سال و نیم پیش تاکنون قرار است درخصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدامات لازم انجام شود. وی به بیمه تاکسیرانان بالای 50سال نیز اشاره کرد و با اعلام اینکه 20هزار نفر تاکسیران بالای 50سال سن در ناوگان تاکسیرانی داریم، گفت: تاکسیران‌های بالای 50سال نمی‌توانند بیمه تأمین اجتماعی شوند و حل این مشکل برعهده مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 201394
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز