چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین تعقیب ماجرای اسب‌ها در انگلیس ادامه دارد. جنجال بر سر گوشت‌های اسبی که در بریتانیا به نام گوشت گاو فروخته شده‌اند، در قالب یک رسوایی ادامه دارد؛ البته نه فقط در انگلیس بلکه در فرانسه و هلند هم.

horsemeat scandal

اداره استانداردهای غذایی بریتانیا که مسئول اصلی این رسوایی به شمار می‌رود شماری از بازرسان خود را روانه کشتارگاه‌های غرب انگلستان کرده  و  نتیجه این بازدید سرزده، تعلیق فعالیت دو کشتارگاه بوده است.

یورونیوز می‌گوید اداره استانداردهای غذایی بریتانیا وعده داده است که با جدیت این مساله را پیگری می‌کند. اوئن پترسون، وزیر امور محیط زیست بریتانیا می‌گوید: "چنین اتفاقی در بریتانیا واقعا تکان دهنده است. ما با تمام توانی که در آژانس استانداردهای غذایی داریم، به تحقیقاتمان در این باره ادامه می دهیم."

این جنجال که از بریتانیا آغاز شد، بلافاصله ابعاد گسترده‌تری به خود گرفت. چرا که بزودی در کشورهای فرانسه و هلند هم گوشت اسب در محصولات وارداتی گوشت گاو پیدا شد.

رومانی یکی از کشورهایی است که کشتارگاه‌هایش از طرف شرکت‌های غذایی فرانسوی به فروش گوشت اسب به جای گوشت گاو متهم شده‌اند.

اتهامی که رومانی آن را رد می‌کند. مدیر شرکت کارمولیپ که شرکت صادرات گوشت است می‌گوید: "در سال گذشته شرکت کارمولیپ سه محموله از گوشت اسب را به وزن شصت تن به هلند صادر کرد. این گوشتها به عنوان گوشت اسب فروخته شدند و با قیمتی به فروش رسیدند که گوشت اسب فروخته می شود. همه اسناد و مدارک رد و بدل شده هم حاکی از این بود که این گوشتها، گوشت اسب هستند."

این جنجال ماه گذشته و زمانی آغاز شد که بازرسان ایرلندی به طور اتفاقی در همبرگرهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای بریتانیا گوشت اسب پیدا کردند. تحقیقات بیشتر به این ماجرا ابعاد گسترده تری داد و مشخص شد که در برخی محصولات گوشت گاو اکثر سوپرمارکت‌های بریتانیا گوشت اسب وجود دارد، بدون این که بر روی بسته بندی آنها به این مساله اشاره‌ای شده باشد.

کد خبر 201376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز